اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد آذربایجان‌شرقی:

600 هنرمند خوشنویس تبریزی قرآن را در شب قدر کتابت می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 600 هنرمند خوشنویس تبریزی کل قرآن کریم را با خودکار در شب قدر کتابت می‌کنند.

600 هنرمند خوشنویس تبریزی قرآن را در شب قدر کتابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "یوسف واعظی" اظهار کرد: برنامه یاد شده همزمان با دومین شب از لیالی پرفیض قدر در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه که برای نخستین بار در سطح کشور اجرا می‌شود، صفحات تذهیب‌کاری شده‌ای در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان خوشنویس با خودکار و به شیوه نستعلیق یک صفحه از قرآن کریم را کتابت می‌کنند.

واعظی تحریر آیات قرآن را موجب جلای روح هنرمندان خوشنویس دانست و گفت: تحریر این کلمات قدسی موجب انس بیش از پیش هنرمند با معانی و معارف این کتاب عظیم گشته و علاوه بر خلق آثاری فاخر در این زمینه، موجب تعالی هنرمند نیز می‌شود.

وی حضور هنرمندانی با رده‌های سنی مختلف و تحریر آیات با خودکار را از مهمترین ویژگی‌های این برنامه عنوان کرد.

براساس این گزارش، برنامه یاد شده نوزدهم مردادماه جاری از ساعت 17 الی 19 با همکاری دفتر هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و آموزشگاه خوشنویسی با خودکار "فتحی" در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول