اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

دعا در شب قدر به اجابت نزدیک است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: دعا در شب قدر به اجابت نزدیک است بنابراین باید همه مؤمنان را در دعاهای خود شریک کنیم.

دعا در شب قدر به اجابت نزدیک است

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: شب‌های قدر شب‌های طلایی و معنوی سال بوده و تاکید فراوانی در آیات و روایات در زمینه اهمیت، فضیلت، پاسداشت و گرامی‌داشت این شب‌ها شده است.

وی با بیان اینکه قدر به اندازه‌ای دارای اهمیت است که سوره مجزا برای آن نازل شده است، گفت: قدر به معنای اندازه و سنجش است بنابراین در این شب باید قدر و اندازه خود را بفهمیم.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: قدر یعنی اندازه و منزلت خدا را دانستن و توجه ویژه به جایگاه ربوبی پروردگار و جایگاه با عظمت خالق است.

وی ادامه داد: در شب قدر باید قدر نعمت‌ها و کلام خدا و قرآن را بدانیم زیرا این شب فرصت مغتنم و استثنایی است که قرآن ارزش این شب را برابر هزار ماه می‌داند.

موسوی عنوان داشت: خداوند شب قدر را بین تمام شب‌های سال پنهان نگه داشته تا ارزش قدر را بدانیم و بیشتر به سمت پروردگار برویم و به خدا توجه کنیم.

وی یادآور شد: قدر فرصتی برای بازیابی و برگشت به فطرت خود بوده و شب توبه، انابه، ارتباط خالصانه با پروردگار و حجت حق است و شبی به این عظمت در طول سال وجود ندارد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: خداوند در این شب دوست دارد اشک، قلب شکسته بنده‌اش و دست‌های پر از امید بنده‌اش را به سوی آسمان بلند مشاهده کند.

وی با بیان اینکه قدر، شب تائید، تقدیر و رقم خوردن تمام برنامه‌های زندگی بشریت است گفت: قدر، شب ارتباط با حجت خدا بوده و بهترین برنامه سعادت انسان و بشریت و جهان در این شب نازل شده است.

موسوی به نزول ملائکه در شب قدر بر زمین اشاره کرد و افزود: نزول ملائکه در این شب تنها بر پیامبر اکرم(ص) نبوده بلکه در هر عصری بر حجت خدا نازل می‌شوند به طوری که آنها در دوران کنونی بر امام زمان(عج) نازل می‌شوند.

وی یادآور شد: قدر شبی است که پرونده اعمال ما به محضر امام زمان(عج) تقدیم شده و به تائید و امضای امام زمان(عج) می‌رسد بنابراین باید تلاش کنیم پرونده‌ای عاری از گناه و پلیدی داشته باشیم.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه دعا در شب قدر به اجابت نزدیک است گفت: با توجه به این مسئله لازم است همه مؤمنان را در دعاهای خود شریک کنیم.

وی عنوان داشت: نخستین دعای ما در شب قدر باید سلامتی و ظهور امام عصر(عج) و حفظ ما در پناه وی باشد و دومین دعای ما نیز تائید و طول عمر ولی امر و نائب بر حقش و سومین دعای ما پیروزی دولت‌های مسلمان باشد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول