اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

فعالیت 30 دستگاه اتوبوس بین اردبیل و شهرهای همجوار

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: در حال حاضر 30 دستگاه اتوبوس شهری بین اردبیل و شهرهای همجوار و در فاصله کمتر از 30 کیلومتر فعالیت می‌کنند.

فعالیت 30 دستگاه اتوبوس بین اردبیل و شهرهای همجوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه شورای حمل و نقل شهری اردبیل اظهار داشت: ما در روزهای گذشته شاهد افزایش ناوگان اتوبوسرانی اردبیل بودیم به طوری که سعی کردیم با این افزایش رضایت مردم را در حوزه حمل و نقل عمومی فراهم آوریم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر با بیش از 180 دستگاه سرویس‌دهی به مردم در قالب شهر اردبیل و شهرهای حومه انجام می‌شود،‌ خاطرنشان کرد:‌ با هدف کاهش هزینه‌های مردم در حوزه حمل و نقل ما در مسیر اردبیل ـ نیر، نمین، آبی‌بیگلو، هیر،‌ حر، اردی‌موسی، حکیم قشلاقی اتوبوس‌های شهری را راه‌اندازی کردیم و در تلاش هستیم در مسیر سرعین نیز با همراهی و مساعدت فرمانداری و شهرداری به برقراری سرویس اردبیل – سرعین اقدام کنیم.

شهردار اردبیل با اعلام اینکه کمتر از یک چهارم اتوبوس‌های فعال در شهر ملکی شهرداری و مابقی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، یادآور شد: ما امسال 13 دستگاه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را داشتیم و با رایزنی که با شرکت سبلان خودرو اردبیل داشتیم در تلاش هستیم بخشی از نیازهای خود را تا پایان امسال از طریق این کارخانه تأمین کنیم.

بدری گفت:‌ ما در بخش توسعه ناوگان و نوسازی آن برنامه جامعی را طراحی کرده و برخی از هدف‌گذاری‌ها را بازنگری کردیم تا بتوانیم توسعه، رشد و تقویت حوزه‌های حمل و نقل عمومی را شاهد باشیم.

این مسئول از فعال بودن 576 دستگاه مینی‌بوس نیز خبر داد و افزود:‌ با توجه به اینکه عمر متوسط مینی‌بوس‌ها بالای 25 سال است و به یقین نیاز به نوسازی دارند ما با همکاری سازمان شهرداری‌ها و ستاد حمل و نقل و سوخت کشور سعی می‌کنیم با پرداخت تسهیلات این ناوگان فرسوده را نوسازی کنیم.

شهردار اردبیل همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح الکترونیکی کردن بلیط‌های اتوبوس‌های شهری خبر داد و بیان داشت:‌ در این زمینه برخی حرکت‌ها و طراحی‌ها انجام شده که در نیمه دوم سال نسبت به اجرایی کردن آن با کسب مجوز از شورای شهر اردبیل اقدام خواهیم کرد.

بدری توسعه واقعی و مطلوب حمل و نقل عمومی را زمینه‌ساز برقراری رضایت‌مندی مردم توصیف کرد و ادامه داد: ما معتقدیم هر چقدر در این زمینه اصلاح و فرایند کار به شکل مطلوب صورت بگیرد نارسایی‌ها و نارضایتی‌ها به حداقل می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از سازمان تازه تاسیس اتوبوس و تاکسیرانی اردبیل خواست تا در یک برنامه‌ریزی آینده نگرانه و چشم‌انداز واقعی توسعه در این بخش را جزو اولویت‌ها و سیاست‌گذاری‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول