اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتراض اصفهانی‌ها از معطلی یک ساعته در ایستگاه‌های اتوبوس

رکورد معطلی در ایستگاه‌های اتوبوس‌رانی اصفهان شکسته شد

خبرگزاری فارس: تأخیر در تردد اتوبوس‌ها در برخی از خطوط اتوبوس‌رانی اصفهان سبب شد تا اصفهانی‌ها با معطلی یک ساعته در ایستگاه‌های اتوبوس مواجه شوند.

رکورد معطلی در ایستگاه‌های اتوبوس‌رانی اصفهان شکسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تعدادی از مسافران اتوبوس‌رانی در ایستگاه‌های خط میدان آزادی به سمت میدان امام حسین (ع) از معطلی بسیار در ایستگاه‌های اتوبوس گلایه‌مند بودند به دنبال این موضوع خبرنگار فارس که خود نیز منتظر استفاده از اتوبوس‌های این خط بوده است این موضوع را پیگیری کرد.

مهدی فروغی، یکی از شهروندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه حدود یک ساعت در ایستگاه دوم خط دانشگاه اصفهان به سمت میدان امام حسین (ع) با زبان روزه و در اوج گرمای تابستان منتظر اتوبوس بوده‌اند، اظهار کرد: بار‌ها در تماس با واحد شکایات شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه هیچ فردی پاسخ‌گوی شکایت‌هایمان نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه سرویس‌دهی این ناوگان در فصل تابستان و در ماه مبارک رمضان و اوج گرما نباید به این صورت باشد، ادامه داد: مسئولان باید چاره‌ای برای خطوط پرتردد اتوبوس‌رانی بیندیشند و تعداد اتوبوس‌های این خطوط را افزایش بدهند.

زهرا محمدی، یکی دیگر از شهروندان اصفهانی که به مدت 45 دقیقه در ایستگاه اتوبوس معطل بوده است، گفت: قصد رفتن به کتابخانه را داشته‌ام اما به دلیل تأخیر اتوبوس از رفتن به کتابخانه منصرف شدم و بازگشت به خانه را به رفتن به کتابخانه ترجیح داده‌ام.

به دنبال این موضوع یکی از شهروندان با واحد شکایات ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان تماس گرفت که یا با بوق اشغال مواجه می‌شد و یا در صورت برقراری تماس با واحد مورد نظر فردی پاسخ‌گو نبود.

برای پیگیری بیشتر این موضوع خبرنگار فارس نیز در ایستگاه مورد نظر به بررسی صحت و سقم اطلاعات شهروندان پرداخت که خود نیز حدود 20 دقیقه برای استفاده از اتوبوس به همراه شهروندان دیگر در ایستگاه اتوبوس معطل ماند که با توجه به گفته‌های شهروندان اتوبوس پس از حدود یک ساعت در ایستگاه حاضر شد.

همچنین خبرنگار فارس برای اطلاع از نحوه رسیدگی به شکایات ارائه شده به ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان با واحد شکایات این ناوگان تماس گرفت اما اپراتور مربوطه پس از اعلام شکایت از سوی این خبرنگار گفت که به این موضوع به این واحد ارتباطی ندارد و تلفن را قطع کرد.

تعدادی از شهروندان با حالت شکایت‌گونه و گلایه‌مندی اعتراض خود را نسبت به بی‌نظمی اتوبوس‌های این مسیر به راننده انتقال دادند که راننده نیز با لبخندی به این جمله بسنده کرد که من کاره‌ای نیستم و این موضوع را باید از سوی مسئولان بالادستی پیگیری کنید.

*اتوبوس‌های اصفهان به آکواریوم‌های انسانی تبدیل شده است

همچنین در طول مسیر اتوبوس به دلیل تأخیر اتوبوس‌ها و شلوغی ایستگاه‌ها جایی برای مسافران در اتوبوس باقی نمانده است و همیشه این ترس برای مسافران وجود دارد که پا یا دست آنها در زیر در‌های اتوبوس‌ها گیر نکند و تعداد مسافران در اتوبوس‌های اصفهان به قدری بسیار است که هر لحظه انتظار می‌رود این اتوبوس‌ها منفجر شوند و در حال حاضر اتوبوس‌های اصفهان به آکواریوم‌های انسانی تبدیل شده‌اند.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان از سرویس‌دهی مناسب این ناوگان به شهروندان سخن به میان آورده است.

با توجه به فصل گرمای تابستان و هم‌زمانی مرداد ماه جاری با ماه مبارک رمضان مسئولان باید با افزایش تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر زمان انتظار مسافران را در ایستگاه‌های اتوبوس کاهش بدهند، بنا به گفته سید عباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان در حال حاضر یک‌هزار و 100 دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال هستند و سرویس‌دهی به شهروندان را در سطح مناطق چهارده‌گانه اصفهان انجام می‌دهند که باید گفت با توجه به شکوائیه‌های شهروندان این اتوبوس‌ها در کدام نقطه از شهر فعالیت می‌کنند.

همچنین تعدادی از شهروندان در تماس با خبرگزاری فارس در اصفهان از بی‌نظمی اتوبوس‌های فعال در خط کوی امیریه به سمت هتل پل اصفهان گلایه‌مند بوده‌اند و نسبت به معطلی 45 دقیقه‌ای در ایستگاه‌های این خط معترض شدند و همچنین این افراد اعلام کرده‌اند که با راه‌اندازی فاز نخست خط یک BRT اصفهان حمل و نقل اتوبوس‌های فعال در مسیر میدان آزادی نیز سردر گم شد و شهروندان باید معطلی دوباره را برای رسیدن به اتوبوس‌های فعال در مسیر فاز نخست خط یک BRT را متحمل شوند.

به گزارش فارس، همچنین شلوغی اتوبوس‌ها و نبود کولر در اتوبوس‌های فعال در سطح شهر نیز از دیگر مشکلات موجود در زمینه فعالیت اتوبوس‌های موجود در اصفهان است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول