اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان خبر داد

ممنوعیت تردد اتوبوس‌های بین شهری در معابر درون شهری

خبرگزاری فارس: مدی رکل حمل و نقل و پایانه‌های استان لرستان گفت: طرح ممنوعیت تردد اتوبوس از محورهای درون شهری خرم‌آباد از امروز اجرایی شده است.

ممنوعیت تردد اتوبوس‌های بین شهری در معابر درون شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه‌های استان لرستان، نصرت الله حیدری، گفت: بر اساس این، طرح اتوبوس‌های مسافربری بین شهری، دیگر نمی‌توانند با ورود به خیابان‌های شهر اقدام به پیاده کردن مسافر کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون و مقررات حمل و نقل مسافر، مسافرانی که در انجام سفرهای بین شهری خود وسایط نقلیه عمومی را انتخاب و مراحل قانونی در سفر را رعایت نکنند، در صورت بروز حوادث احتمالی در طول سفر بنابر مقررات از حقوق اجتماعی خود از جمله برخورداری از دیه سرنشین محروم بوده و شرکت‌های بیمه‌گر در حد تعهدات مقرر خسارات وارده به این گونه مسافران را جبران نخواهند کرد.

حیدری اظهار داشت: به همین منظور، طرح ممنوعیت تردد اتوبوس‌های عبوری از درون شهر خرم‌آباد، با هدف، احقاق حقوق شهروندان خرم‌آبادی، و برخوردار شدن همه مسافران از یک سفر راحت، ایمن و قانونی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به همکاری نیروی انتظامی و حمایت همه جانبه مسئولان لرستانی، از این طرح تصریح کرد: مطابق قانون نیز تردد اتوبوس‌های عبوری استان‌های هم‌جوار باید از طریق کمربندی‌ها انجام پذیرد که در سال‌های گذشته به علت عدم اعمال قانون فوق و در نتیجه تردد این نوع وسایط نقلیه، از لحاظ اقتصادی خساراتی از جمله عدم پرداخت عوارض قانونی شهرداری را شاهد بودیم.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان گفت: از تمام شهروندان درخواست می‌شود، با برنامه‌ریزی قبلی و مراجعه به شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل مسافر سطح شهر علاوه بر تهیه بلیت و برخورداری از حق و حقوق قانونی این اداره کل را در اجرای موفق طرح یاری کنند.

حیدری اضافه کرد: تمام شرکت‌های حمل نقل مسافر خرم‌آباد بنا به تقاضا، سرویس‌های لازم به دیگر استان‌ها را دایر نموده و پاسخگوی نیاز شهروندان هستند.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول