اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد:

300 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: 300 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد افزوده می‌شود.

300 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه‌ اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی خجسته تعداد کل اتوبوس‌های مشهد را 2 هزار و 460 دستگاه عنوان و اظهار کرد: از این تعداد 2 هزار دستگاه در حال‌ حاضر در مشهد فعال هستند که 700 عدد از آنها عمر بالای 10 سال را دارند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به استانداردهای بین‌المللی در تعداد اتوبوس‌های به ازای افراد اشاره‌ کرد و گفت: طبق استانداردهای بین‌المللی باید به ازای هر یک‌هزار‌ نفر یک اتوبوس فعال وجود داشته ‌باشد که با توجه به جمعیت کلانشهر مشهد در حال ‌حاضر باید 3 هزار اتوبوس در این شهر فعال باشد.

وی از خریداری 200 دستگاه اتوبوس تا پایان سال ‌جاری برای مشهد خبر داد و افزود: در راستای جبران کمبودها و برای افزایش رفاه در بین شهروندانی که از این وسیله حمل‌ونقلی استفاده می‌کنند در سال ‌جاری100 دستگاه اتوبوس شهری و 100 دستگاه اتوبوس بی‌آرتی خریداری خواهد‌ شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: علاوه بر خرید اتوبوس‌های بی‌آرتی و شهری از آنجایی که مینی‌بوس‌ها و استفاده از آن برای تردد در مشهد جا افتاده‌ است، 100 دستگاه مینی‌بوس نیز تا پایان سال‌ جاری به این ناوگان افزوده خواهد ‌شد.

وی در توضیح تعداد مینی‌بوس‌های فعال در مشهد، گفت: هم‌ اکنون 400 مینی‌بوس فعال در این شهر در حال تردد هستند که از این تعداد 200 دستگاه با کمک‌های دولتی و 200 دستگاه با بودجه شهرداری مشهد خریداری شده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: اعتبار لازم برای خرید 200 دستگاه بی‌آرتی و شهری بالغ بر 50 میلیارد تومان است که نیمی از هزینه اتوبوس‌های بی‌آر تی قرار ‌است از بودجه زیارت تامین‌شود و بقیه مبلغ را شهرداری خواهد‌پرداخت.

خجسته در ادامه سخنان خود با یاد‌آوری از بازسازی 250 اتوبوس با عمر بیش از 10 سال، اظهار کرد: از این تعداد 150 دستگاه مربوط به سال‌گذشته و 100 دستگاه هم مربوط به سال‌ جاری است که برای استفاده مجدد در ناوگان حمل‌ونقلی بازسازی شده‌اند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول