اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد ویژه جذب گردشگر خارجی آذربایجان‌شرقی:

تردد اتوبوس‌های گردشگری خارجی در تبریز آسان می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار افزوده شدن تبصره‌ای به قوانین حمل و نقل اتوبوس‌های برون‌شهری در داخل شهر مبنی بر استثنای اتوبوس‌های جهانگردی گردشگران خارجی شد.

تردد اتوبوس‌های گردشگری خارجی در تبریز آسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، محمد اشرف‌نیا صبح امروز در نخستین جلسه ستاد جذب گردشگر خارجی به استان، اظهار کرد: بحث تردد راحت گردشگران خارجی در شهرهای استان برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری مسئله‌ای است که باید بحث تعامل، همفکری و مقتضیات زمان و مکان جامعه در آن مدنظر قرار داده شود.

اشرف‌نیا خاطرنشان کرد: باید برای هر امری که نیاز اصلی کشور محسوب می‌شود از در فرهنگ‌سازی و هدایتی وارد شویم و راهکارهای مناسب را بیابیم.

وی با تاکید بر اینکه قانون باید در خدمت رفع مشکلات جامعه و باز کردن گره‌ها باشد، گفت: اگر بحث تردد وسائط نقلیه گردشگران خارجی نیازمند مصوبه قانونی مجلس هم باشد، اصلاح این قوانین را در راستای تسهیل ورود گردشگر به استان به مجلس پیشنهاد خواهیم داد و در این موضوع قطعا از حمایت کامل نمایندگان محترم مجلس نیز بهره‌مند خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سیاست کلی نظام اکنون حرکت در مسیر جذب گردشگر خارجی است و اگر بخواهیم از ورود این گردشگران بهره‌برداری فرهنگی کرده و قضاوت‌های جهانی را نسبت به کشورمان بهبود دهیم باید تمام موانع را برطرف کنیم.

اشرف‌نیا تاکید کرد: آذربایجان‌شرقی به دلیل اینکه از چند نقطه حساس گردشگر خارجی بسیاری می‌پذیرد باید نسبت به ایجاد فضای مثبت برای این گردشگران دقت ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به عنوان اصلی‌ترین متولی گردشگری توانسته طی این سال‌ها عملکرد خوبی از خود نشان دهد، یادآور شد: بالا بودن آمار جذب گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی نشان از مساعد بودن بسترها در این استان دارد، اما برای افزایش این گردشگران و رسیدن به تعهدات استان تلاش و همکاری سازمان‌ها نیز باید بیش از پیش شود.

اشرف‌نیا تصریح کرد: رفتارهای عمومی، تاسیسات و برخوردهای متولیان با گردشگران خارجی باید به گونه‌ای باشد که هر فردی که وارد این استان می‌شود از نحوه راهنمایی و هدایت اصولی لذت برده و معرف و مبلغی برای سایر هموطنان خود برای سفر به ایران و آذربایجان‌شرقی باشد.

نخستین جلسه ستاد جذب گردشگر خارجی با ریاست معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، به دبیری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و با حضور مسئولان تمامی دستگاه‌های ذیربط برگزار شده و در آن به بررسی مشکلات و پیشنهادات پیش روی حوزه گردشگری و اتخاذ مصوبات مورد نیاز برای رفع موانع پرداخته شد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول