اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر:

خبرنگاری، تبلیغ معارف دینی و الهی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر گفت: خبرنگاری نوعی تبلیغ معارف دینی و الهی است و پیامبران به عنوان بزرگ‌ترین خبرنگاران عالم هستی، خبر دین را برای مردم آورده‌اند.

خبرنگاری، تبلیغ معارف دینی و الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام محمد اکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران ملایر با اشاره به آیات اول سوره مبارکه نبأ در قرآن کریم اظهار داشت: در این آیه خداوند از مردم درباره خبر عظیم سئوال می‌کند که بزرگ‌ترین خبر را قیامت و ولایت برشمرده است.

وی افزود: خبرنگاری نوعی تبلیغ معارف دینی و الهی است و پیامبران به عنوان بزرگ‌ترین خبرنگاران عالم هستی بودند که خبر دین را برای مردم آورده‌اند و خبرنگاری ادامه راه انبیا و رسالت آنها است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر جایگاه خبر و خبررسانی را ویژه و مقدس برشمرد و گفت: در هیچ دین و مکتبی به اندازه دین اسلام به این امر توجه نشده و امروز نیز باید این حرفه مقدس جایگاه خود را پیدا کند و ارزش و اعتبار آن برای تمام آحاد جامعه گفته شود.

وی با تأکید به خبرنگاران گفت: شما به عنوان خبرنگار و ادامه‌دهنده راه انبیای الهی باید در اطلاع‌رسانی و خبررسانی خبر موثق، مستند و صحیح را به مردم بدهید و از دروغ‌پردازی، بزرگنمایی و مدح و ستایش‌های شخصی دوری کنید چرا که رسالت شما بسیار سنگین است

اکبری با بیان اینکه برخی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی از خبررسانی درست و انتقاد سازنده ناراحت می‌شوند، گفت: کسی که کار و مسئولیتش را در جایگاه خود درست انجام دهد از بیان حقایق هراسی ندارد و اگر نقدی از آن شود با روی گشاده آن را می‌پذیرد و در راستای رفع نقاط ضعف خود می‌کوشد.

وی اظهار داشت: افرادی که از انتقادهای سازنده هراس دارند و در واقع کتمان‌کننده حقایق هستند و می‌خواهند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و کسی که این گونه باشد در پیشگاه خداوند مسئول است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر عنوان داشت: همکاری نکردن در بیان حقایق و امتناع کردن از اطلاع‌رسانی به مردم از امور جامعه نوعی جرم اعتقادی، فرهنگی و دینی است چرا که کتمان حقایق خود گناهی بزرگ است.

وی در تأکید به خبرنگاران گفت: شما باید قدر و منزلت و جایگاه خود را بشناسید و از بیان حقایق نهراسید و با ارائه اخبار صحیح در بیان مشکلات و گرفتاری‌های مردم گام برداشته و حامی مظلومان در جامعه باشید.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول