اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان:

حفظ کرامت خبرنگار و قلم نیازمند تلاش بیشتری است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان گفت: باید بیش از پیش در پاسداشت و حفظ کرامت خبرنگار و قلم گام برداشت.

حفظ کرامت خبرنگار و قلم نیازمند تلاش بیشتری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، ایرج کارخائی امروز با ارسال لوحی به مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان آورده است: فرا رسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار را خدمت جنابعالی و همکاران و دست‏‌اندرکاران عرصه مطبوعات و رسانه‏‌های گروهی تبریک عرض می‏‌کنم.

وی افزود: به مناسبت شهادت شهید محمود صارمی در هفدهم مرداد 77 که در حین انجام وظیفه مقدس اطلاع‌رسانی در افغانستان به درجه رفیع شهادت رسید، این روز را به عنوان روز خبرنگار نامیده‏‌اند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان ادامه داد: روز خبرنگار، زمان گرامیداشت حرفه خبرنگاری و ارج نهادن بر تلاش گروهی از فرهیختگان و آگاهان جامعه است که تمام هم و غم و تلاش خود را در راه اطلاع‌رسانی، انتقال آگاهی به مردم عزیزمان قرار داده‌اند و نشانگر جایگاه و منزلت و شأن ارزشمند خبرنگاران عزیز است.

کارخائی اضافه کرده است: از طرف دیگر مسئولیت‏‌ها، وظایف و رسالت سنگین را که خبرنگاران مستعد با قلم خود که دارای حرمت و بزرگی خاصی است و خداوند منان به آن قسم و گواه داده، متذکر می‏‌شود که باید بیش از پیش در پاسداشت و حفظ کرامت خبرنگار و قلم گام برداشت.

وی گفت: خبرنگاران به عنوان اصحاب قلم و صاحبان خرد و اندیشه همواره زبان گویا و حقیقت‏‌جوی جامعه بوده‏‌اند و با چشمان تیزبین و نگاه واقع‏‌بین، مسئولیت مهم آگاه‏‌سازی و اطلاع‏‌رسانی و انعکاس اخبار و گزارش‏‌های مختلف را بر عهده دارند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان افزود: در استان سمنان هم خبرنگاران در انجام رسالت اطلاع‏‌رسانی، خدمات و فعالیت‏‌های خوبی با همکاری مناسبی که با روابط عمومی‏‌های دستگاه‏‌های اجرایی انجام می‏‌دهند که جای سپاس و تشکر دارد و از این لحاظ در توسعه و استفاده از ظرفیت و توانایی‏‌های موجود استان نقش مهمی را ایفا می‏‌کنند.

* بدون حضور خبرنگاران، فقر آگاهی بیداد خواهد کرد

محمد صدیقی‏‌نیا، مدیر روابط عمومی دادگستری استان سمنان نیز در پیامی آورده است: مطمئناً بدون حضور خبرنگاران، فقر آگاهی در جامعه بیداد خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: خبرنگاران هیچ‏گاه به اندازه ثروتی که به جامعه می‏‌بخشند، مورد تقدیر قرار نمی‏‌گیرند.

در ادامه می‏‌خوانیم: در این شب‏‌های رحمت الهی برای شما مغفرت، رحمت و استجابت را از درگاه مهربان‏‌ترین مهربان هستی مسئلت می‏‌کنم.

* خبرنگار با سلاح قلم در سرزمین آگاهی خدمت می‏‌کند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان نیز هم‏زمان با فرا رسیدن هفدهم مرداد روز خبرنگار، از طلایه‏‌داران و فعالان عرصه خطیر خبر و اطلاع‏‌رسانی در استان سمنان قدردانی به عمل آورد.

در لوح سپاس سیدمحمد موسوی‏‌زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان خطاب به مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان و خبرنگاران آن آمده است: "هفدهم مرداد ماه روز پاسداشت مساعی بی‏‌وقفه و ارزشمند انسان‏‌هایی نجیب، فرهیخته و خدمت‏گزاری است که به عنوان خبرنگار با سلاح قلم در سرزمین آگاهی خدمت کرده و با آگاهی‏‌بخشی مطلوب، خالصانه و بی‏‌ادعا، وجود خویش را چراغ راه جامعه قرار داده‏‌اند".

در ادامه می‏‌خوانیم: "تقارن روز خبرنگار با ایام پرفضیلت و نورانی ماه مبارک رمضان و لیالی قدر را گرامی داشته، این مناسبت گرانقدر را به محضر شریف و گرانمایه خبرنگاران پرتلاش و صاحب اندیشه و قلم تبریک عرض می‏‌کنم".

در بخش دیگری از این لوح آمده است: "از تعامل مثبت و سازنده رسانه‏‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در انعکاس شایسته اقدامات، برنامه‏‌ها و فعالیت‏‌های شرکت توزیع برق استان سمنان کمال سپاس‏گزاری و امتنان را دارم."

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول