اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

تروج آرمان‌های اسلامی رسالت مهم خبرنگار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا با بیان اینکه خبرنگاران در بیان مطالب و ارائه خبر منافع ملی کشور را در نظر بگیرند، گفت: ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی رسالت مهم خبرنگار است.

تروج آرمان‌های اسلامی رسالت مهم خبرنگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران با تبریک این روز و گرامیداشت یاد شهید صارمی در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا، اظهار کرد: حفظ وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان باید سرلوحه کارهای خبرنگاران باشد زیرا آنها پیام‌آور صلح و دوستی در جامعه هستند.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب در باره نقش رسانه و خبرنگاران در جامعه اسلامی افزود: مقام معظم رهبری خبرنگاران و رسانه‌ها را به سه دسته تقسیم کرده‌اند که دسته نخست، دوست و موافق نظام اسلامی هستند و بیشتر خبرنگاران و رسانه‌ها از این دسته‌اند.

امام جمعه آستارا، با بیان اینکه نظام اسلامی با این دسته از خبرنگاران و رسانه‌ها هیچ‌گونه مشکلی ندارد، تصریح کرد: تعامل و وحدت این دسته از خبرنگاران با نظام و انقلاب ستودنی است زیرا آنها واقعیت‌های نظام را می‌نویسند و مصالح نظام را در نظر می‌گیرند.

وی یکی از وظایف اصلی و مهم رسانه‌ها و خبرنگاران را ترویج دین اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی نامید و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در سایه دین مبین اسلام معنا پیدا می‌کند و اگر دین را از نظام و انقلاب برداریم چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

حافظ‌نیا، خبرنگاران متعهد را کسانی دانست که دین و نظام را با هم ترویج می‌دهند و با تاکید بر اینکه حفظ وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان امری ضروری است، گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولان دارند و اگر چه ممکن است اختلافی نیز در این بین باشد اما خبرنگاران باید مصالح نظام و منافع ملی را در نظر بگیرند.

وی، خودداری از تضعیف نظام و انقلاب را از دیگر ویژگی‌های مهم خبرنگاران دانست و افزود: حفظ نظام از اوجب واجبات است و تضعیف دین و نظام در نظام اسلامی پذیرفته نیست و از آداب خبرنگاران به دور است.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه خبرنگاران در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه نقش به‌سزایی دارند، یادآور شد: با توجه به نقش مهم رسانه‌ها در جامعه خبرنگاران متعهد باید تلاش کنند تا فرهنگ اسلامی و آرمان‌های انقلاب را به طور صحیح و مطلوب در بین آحاد جامعه نهادینه کنند.

وی ادامه داد: گروهی از فعالان رسانه نیز به گونه‌ای عمل می‌کنند که نه معاند و مخالف نظام هستند و نه در راستای تبلیغ نظام و انقلاب فعالیت می‌کنند بنابراین نظام اسلامی با این دسته افراد نیز کاری ندارد و آنها به تحقیق‌های علمی خود در قالب مطبوعات تخصصی و علمی مشغول هستند.

حافظ‌نیا متذکر شد: بدون استثنا تمام مطالب نشریات محلی را با دقت مطالعه می‌کنم و تا کنون موردی نیز درج نشده که معضل اساسی به وجود آورد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول