اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبادان:

عظمت خبرنگار از یک سرباز در جنگ بیشتر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آبادان گفت: عظمت کاری که یک خبرنگار با قلم خود انجام می‌دهد از یک سرباز در حالت جنگی هم بیشتر است.

عظمت خبرنگار از یک سرباز در جنگ بیشتر است

حجت الاسلام فیض‌الله رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: سربازان در صحنه‌های جنگ و برای محافظت از جان خویش از انواع  لباس‌های جنگی، اسلحه و کلاه برخوردار هستند.

وی افزود: خبرنگاران تنها با استفاده از اسلحه قلم و تعریف واقعیت‌ها، به جنگ با کسانی می‌روند که در صحنه رسانه‌ای امروز غول‌های خبری محسوب می‌شوند.

امام جمعه موقت آبادان ادامه داد: خبرنگاران نقش اصلی را با کار حساس و رسانه‌ای خود در ارتباط بین مردم و اتفاقات سیال جامعه بازی می‌کنند.

وی با اشاره به حوادث خبری در جهان حساس امروز مانند اتفاقات کشور سوریه گفت: خبرنگاری که بدون لباس و اسلحه جنگی در دل صحنه‌ها و حوادث امروز کشور سوریه برای کسب خبرهای شفاف می‌رود کاری بس عظیمت‌تر از یک سرباز جنگی انجام می‌دهد.

رجبی افزود: خبرنگاری عامل اصلی بین جریانات روز اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است که مردم برای رسیدن به اخبار صحیح به آن مراجعه و ابهامات ذهنی خود را رفع می‌کنند.

وی ادامه داد: نهاد اصلی برای منابع خبری و همه ارکان جامعه در جهان رسانه و مدیاست و گرداننده این رسانه‌های جهانی، خبرنگاری است که برای رسیدن به واقعیت تحریف نشده به آسانی جان خویش را به خطر می‌اندازد.

امام جمعه موقت آبادان با اشاره به حساسیت شغل خبرنگاری گفت: افرادی که این شغل را برای خود انتخاب می‌کنند باید آگاهی کافی در مورد حساسیت کار خبرنگاری داشته باشند.

رجبی افزود: یک خبرنگار با تغییر یک کلمه و یا یک جمله حوادث را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و آنچه را که شایعه ‌سازان به دنبالش هستند به عنوان یک خوراک رسانه‌ای در اختیارشان قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت آبادان در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران امروزه از خبرنگاران کارآمد و حرفه‌‌ای برخوردار است که در صحنه رسانه‌ای جهان بدون کاستی رسالت خود را عملی می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول