اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس:

جایگاه بنیاد نخبگان مدیون خبرنگاران است

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: بنیاد نخبگان در عین حال جوان بودن دارای جایگاه بالایی است که این جایگاه را مدیون تلاش خبرنگاران می‌داند.

جایگاه بنیاد نخبگان مدیون خبرنگاران است

علی خلفی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: نبض افکار عمومی در دست خبرنگاران است که با ارائه اطلاعات با صداقت کامل رگ شریانی جامعه را در دست دارند.

وی افزود: خبرنگاران زبان گویای مظلومان هستند که با قلم خود به مدد آنان می‌روند و آثار خود را ماندگار می‌کنند.

این مقام بنیاد نخبگان فارس اضافه کرد: با تلاش‌های خبرنگاران توانستیم نخبگان بیشتری را جذب و آنان را حمایت کنیم و در این راستا با برخی ارگان‌ها مانند صنایع الکترونیک، بنیاد فارس شناسی، جمعیت هلال احمر و حرم مطهر احمدبن موسی (ع) تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردیم که موجب شد تا نخبگان استان فارس به عنوان خادم در این حرم مطهر به زائران خدمت‌رسانی ‌کنند.

خلفی نژاد بیان کرد: نخبگان ما مدیون کشور هستند اما از مسئولان کلان کشوری و استانی می‌خواهیم که به آنان میدان دهند تا روز به روز بیشتر درخشش داشته باشند چراکه علت اصلی ترس مستکبران از کشور ایران علم بالای جوانان ایرانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نخبگان با درجه‌های یک، دو و سه مشخص شده‌اند، ابراز داشت: نخبگان درجه یک و دو مشمول تسهیلات مسکن 80 میلیون تومانی و نخبگان درجه سه مشمول تسهیلات 50 میلیون تومانی می‌شوند و این در حالی است که اگر آنان درجه خود را افزایش دهند می‌توانند شامل تسهیلات بیشتری شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با بیان اینکه برای هر طرح دانش‌بنیان 2 میلیون تومان پرداخت می‌شود بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با به کارگیری نخبگان در سال اول 20 درصد حقوق آنان را پرداخت کرده و 80 درصد مابقی را بنیاد نخبگان پرداخت می‌کند.

این مسئول افزود: همچنین در سال دوم به کارگیری نخبگان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، 40 درصد حقوق نخبگان را این شرکت‌ها و 60 درصد مابقی را بنیاد نخبگان می‌پردازد تا اشتغال‌زایی خوبی برای آنان به وجود آید و این در حالی است که در این زمینه سطح علمی این‌گونه شرکت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: طرح‌های علمی که دارای تاییدیه فنی و آزمایش شده باشند و راه حلی برای رفع تحریم داشته باشند هر سال به جشنواره‌ها ارسال می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون 108 طرح رفع تحریم به بنیاد نخبگان فارس ارسال شده که 10 تا 20 مورد آنها نیز منتخب استان فارس می‌شوند.

خلفی‌نژاد در ادامه گفت: تاکنون یک میلیارد تومان برای تجاری‌سازی طرح‌های بنیاد نخبگان فارس اختصاص یافته است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول