اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان خبر داد

اضافه شدن 11 هزار متر مربع به فضای جهاد دانشگاهی زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: تا پایان سال جاری 11 هزار متر مربع به ساختار فیزیکی مجموعه جهاد دانشگاهی زنجان اضافه می‌شود.

اضافه شدن 11 هزار متر مربع به فضای جهاد دانشگاهی زنجان

مهدی عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در سال جاری طرح ملی دیدگاه‌های اقتصادی قرآن کریم از سوی جهاد دانشگاهی زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 10 کار‌گزین در قالب جشنواره‌ها و همایش‌ها در سال گذشته برگزار شد، افزود: تاریخ شفاهی استان زنجان، رزق حلال، تاثیر قرآن کریم در کاهش استرس دانشجویان با استعلام از سخنان مقام معظم رهبری از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان بزرگترین دستگاه پژوهشی کشور محسوب می‌شود، افزود: این نهاد دارای سه پژوهشگاه، هفت پژوهشکده و 800 گروه پژوهشی در سطح کشور است.

وی پژوهشگاه رویان و ابن سینا را از پژوهشگاه‌های تاثیرگذار کشور برشمرد و افزود: خدمات این دو پژوهشگاه در کشور بی‌نظیر است.

عباسی با اشاره به کسب موفقیت‌های مطلوب جهاد دانشگاهی در زمینه نفت خاطرنشان کرد: چهار دکل حفاری نفت در پارس جنوبی در حال حاضر به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری وابستگی ایران در برخی حوزه‌های نفت بر طرف می‌شود، افزود: تحریم‌های اعمال شده علیه نظام جمهوری اسلامی با فعالیت‌های انجام شده بی‌اثر است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه درحوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیست فناوری تصریح کرد: با توجه به رویکرد جهان در این دو حوزه، جهاد دانشگاهی در این زمینه گام‌های مطلوبی را برداشته است.

وی از ثبت ده‌ها اختراع از سوی جهاد دانشگاهی زنجان خبر داد و افزود: در حوزه ارتباطات نیز سیستم نسبتا پیچیده ویدئو کنفرانس نیز که ده‌ها گام از نمونه خارجی جلوتر است توسط جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده است.

عباسی با بیان اینکه نخستین گروه پژوهش هوش مصنوعی در کشور به نام جهاد دانشگاهی زنجان ثبت شده است، افزود: در حال حاضر چندین طرح کاربردی نیز در دستور کار جهاد دانشگاهی زنجان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در زمینه پژوهش به دنبال پژوهش‌هایی که دانش را به فناوری و فناوری را به محصول تبدیل کند، است، افزود: اجرای پروژه‌های اتوماسیون پارکینگ و آزمایشگاه تخصصی زیست فناوری از موفقیت‌های این نهاد است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای ورود به حوزه سرب و روی اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: در صورت حمایت‌های لازم نخستین پژوهشکده سرب و روی در زنجان راه‌اندازی می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی بیشترین تعداد دوره‌های عمومی و تخصصی را برگزار می‌کند، افزود: سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با نگاه مثبت و اعتماد مسئولان به جهاد دانشگاهی سپرده شده است که در حال حاضر آخرین ویرایش بر روی این سند انجام می‌شود.

عباسی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی زنجان با وجود مشکلات و محدودیت‌ها نتوانسته است جایگاه واقعی خود را کسب کند، افزود: طی چهار سال اخیر با فعالیت‌های جهادی برخی از عقب ماندگی‌ها جبران شده است.

وی از جذب 40 نیروی متخصص در جهاد دانشگاهی زنجان خبر داد و گفت:‌ بازنگری در ساختار نیروی انسانی انجام شده که موجب ایجاد تعادل در بین بخش‌های مختلف این نهاد شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه یکی از موانع رشد جهاد دانشگاهی و ترمز اصلی فعالیت‌های آن، نبود فضای فیزیکی است، یادآور شد: در حال حاضر کمبود فضای فیزیکی با احداث مراکز جدید حل می‌شود.

وی با اشاره به احداث مجتمع تحقیقاتی، فرهنگی و آموزشی مجموعه جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: این مجموعه در 10 هزار متر مربع احداث می‌شود.

عباسی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی جهاد دانشگاهی در داخل دانشگاه زنجان احداث می‌شود، افزود: این ساختمان در صورت تامین اعتبار احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع فرهنگی در دانشگاه‌ها به عنوان نیازهای اساسی دانشگاه‌ها است، افزود: جهاد دانشگاهی با درک اهمیت چنین موضوعی اقدام به ساخت مجتمع فرهنگی کرده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول