اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان خبر داد

فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر پایه فرهنگ است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: همه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر پایه فرهنگ نهاده شده و مهمترین رسالت آن توجه به فعالیت‌های فرهنگی است.

فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر پایه فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 59 تشکیل و به تبع آن جهاد دانشگاهی زنجان نیز در دانشگاه زنجان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امروز جهاد دانشگاهی به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است که مسئولان ارشد کشور از دستاوردهای آن در برخورد با دوستان و دشمنان نظام استفاده می‌کنند، افزود: در حال حاضر اقدامات پر ثمر جهاد دانشگاهی الگویی در کشور محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در چهار حوزه فرهنگی، علمی، پژوهشی و آموزشی تصریح کرد: همه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر پایه فرهنگ نهاده شده و مهمترین رسالت آن توجه به فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در زمینه پژوهش‌های بنیادین، کاربردی و توسعه‌ای اقدامات مطلوبی را انجام داده است، افزود: جهت‌گیری جهاد دانشگاهی به سوی پژوهش‌های توسعه‌ای است.

عباسی بر ضرورت توجه به پژوهش‌های توسعه‌ای تاکید کرد و افزود: تبدیل دانش به فناوری و فناوری به محصول از اقدامات جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی بر پایه فرهنگ و ورود به دوره‌های تخصصی منجر به اشتغال انجام می‌شود، افزود: ‌آموزش‌های جهاد دانشگاهی بر پایه تربیت نیروی انسانی کارآمد برای ورود به عرصه کار است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان از تشکیل سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توجه به ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان، این سازمان راه‌اندازی شده است.

وی توجه به توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیزات آزمایشگاهی را از برنامه‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در قالب 10 مرکز فرهنگی از جمله خبرگزاری دانشجویان ایران، خبرگزاری ایکنا، مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان ایران، مرکز افکار سنجی و ایده‌های نو انجام می‌شود.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر خبرگزاری دانشجویان ایران در رتبه چهارم و خبرگزاری ایکنا در رتبه هشتم کشوری قرار دارد، افزود: این دو خبرگزاری تاکنون موفقیت‌های مطلوبی را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران تصریح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان این صندوق در شعبه زنجان نیز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی را از دیگر سازمان‌های فعال این نهاد دانست و افزود: جهاد دانشگاهی در برگزاری فعالیت‌های قرآنی نیز در سال گذشته از نظر کمی و کیفی رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به برگزاری 200 گفتمان دینی از سوی جهاد دانشگاهی زنجان یادآور شد: جهاد دانشگاهی در تولیدات انیمیشن نیز که به عنوان یکی از نیازهای ضروری کشور محسوب می‌شود، موفقیت‌های مطلوبی را کسب کرده است.

عباسی با بیان اینکه در چند ماه آینده جهاد دانشگاهی به بزرگترین تولیدکنندگان انیمیشن تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمینه تولید انیمیشن گام‌های مطلوبی برداشته شده است.

وی از راه‌اندازی مرکز تخصصی، فرهنگی و فناوری‌های نوین برای نخستین بار از سوی جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: این مرکز در اواخر سال گذشته در کشور راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول