اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی یزد:

3 هزار مترمربع به فضای آموزشی جهاد دانشگاهی یزد اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی یزد گفت: افزوده شدن بیش از 3 هزار مترمربع به فضای آموزشی جهاد دانشگاهی یزد در دستور کار استان قرار گرفته است.

3 هزار مترمربع به فضای آموزشی جهاد دانشگاهی یزد اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حبیب‌الله میرغفوری در نشست خبری معاون سیاسی استاندار یزد با مدیران حوزه آموزشی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزار و 500 دانشجو در 65 کد رشته در جهاد دانشگاهی یزد مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در گذشته از لحاظ فضای آموزشی دچار مشکل بود اما با اضافه شدن 2 هزار و 200 مترمربع فضای آموزشی، بخشی از این مشکلات حل شد و اضافه شدن 3 هزار مترمربع فضای آموزشی دیگر را نیز در دستور کار داریم.

میرغفوری همچنین عنوان کرد: در سال تحصیلی آینده مجوز 13 رشته گرایش جدید از وزارت علوم برای جهاد دانشگاهی یزد اخذ شده و 14 رشته گرایش نیز در مقطع کاردانی راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی رشته‌های یاد شده، پیش‌بینی می‌شود تعداد دانشجویان جهاد دانشگاهی استان یزد به 7 هزار نفر برسد.

میرغفوری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خوابگاه 120 نفره‌ای ظرف دو هفته آینده کلنگ‌زنی می‌شود که این خوابگاه بخشی از مشکلات ما را برطرف خواهد کرد.در حال حاضر هیچ دانشجوی دختری نیست که متقاضی خوابگاه باشد و از سوی جهاد دانشگاهی خوابگاه دریافت نکند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه جهاد دانشگاهی یزد اظهار داشت: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان یزد فعالیت خود را از سال 1357 با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز کرد و از سال 1381 به عنوان یک موسسه مستقل فعالیت خود را در استان یزد آغاز کرد.

وی یادآور شد: این موسسه اکنون خدمات آموزشی خود را در سه دانشکده هنر، فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی در قالب سه شعبه یزد، اردکان و اشکذر ارائه می‌دهد.

میرغفوری با اشاره به برخی از افتخارات علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان یزد اظهار داشت: کسب رتبه اول تا سوم المپیاد کشوری فرش دستباف در اسفند 87 و 88، کسب رتبه‌های ممتاز در همایش‌های علمی دانشجویان در سطح کشور، کسب بهترین رتبه مسابقات آزمایشی کامپیوتری ACM در بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال 84 بخشی از این افتخارات است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول