اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی:

مرکز تحقیقات فندق در جهاد دانشگاهی اردبیل تاسیس شود

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: تاسیس مرکز تحقیقات فندق در جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از پیشنهادات پژوهشکده گیاهان دارویی است.

مرکز تحقیقات فندق در جهاد دانشگاهی اردبیل تاسیس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسنعلی نقدی‌بادی پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان منابع طبیعی و جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت:‌ اردبیل می‌تواند به عنوان قطب محصول فندق در کشور معرفی گردد چرا که این استان قابلیت و سرمایه لازم را برای توسعه گیاهان دارویی دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از تکنیک‌های بومی و حمایت‌های مسئولان استانی می‌تواند در حمایت از پژوهش‌های گیاهان دارویی موفقیت‌آمیز باشد و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی نیز آماده همکاری همه جانبه با منابع طبیعی برای توسعه گیاهان دارویی به خصوص فندق است.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی احداث باغ بوتانیک فندق، مطالعات، آنالیز‌ها و شناسایی تخصصی محصول فندق را از حمایت‌های پژوهشکده گیاهان جهاد دانشگاهی اعلام کرد و گفت: این پژوهشکده حمایت‌های لازم را از این طریق از جهاد دانشگاهی واحد استان و اداره منابع طبیعی انجام می‌دهد.

نقدی‌بادی با اشاره به درخشش جهاد دانشگاهی در بخش کشاورزی یادآور شد: صرف نظر از محدودیت‌ها و سختی‌های حوزه کشاورزی، جهاد دانشگاهی در تحقیقات همواره در مرز حرکت و در زمینه سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی و تولید نهال زیتون گام‌های ارزشمندی برداشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در منطقه مغان فعالیت‌های جهاد دانشگاهی با محصول به‌لیمو آغاز شده است، بیان داشت: در منطقه مغان کشاورزان وارد عرصه شده و با خرید نشاء از جهاد دانشگاهی در حال کشت هستند.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خدمت به خلق را بالاترین عبادت اعلام کرد و ادامه داد: هیچ چیز به اندازه خدمت به خلق ارزش ندارد و امروزه با توجه به بیکاری جوانان که اکثراً خواستار شغلی مناسب هستند وظیفه داریم تا در این مسیر‌ گام‌های ارزشمندی را برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز از فراهم شدن زمینه مناسب برای توسعه کشت فندق در استان اردبیل خبر داد.

اکبر قاسمی اظهار داشت: در این راستا تفاهمنامه‌ای میان جهاد دانشگاهی واحد استان با منابع طبیعی منعقد شده لذا این تفاهم‌نامه باید به مرحله اجرا و عمل برسد.

وی هدف از برگزاری این نشست را توسعه روابط سازمانی برای استفاده و بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های موجود استان در بحث فندق اعلام کرد و افزود: مسیری که طی خواهیم کرد باید سند راهبردی آن با کمک منابع طبیعی تهیه و تنظیم شود تا بتوانیم گام‌های موثر‌تر و محکم‌تری را در مسیر توسعه گیاهان دارویی به خصوص فندق که دارای ماده تاکسول ضد سرطان است در استان و کشور برداریم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل تصریح کرد: تمام فعالیت‌های ما در جهاد دانشگاهی برپایه مباحث علمی است و بحث توسعه گیاهان دارویی در منطقه مغان نیز بر این مبنا صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در این جلسه معاون فنی منابع طبیعی استان نیز توسعه محصول فندق را یکی از اهداف مهم منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان اردبیل اعلام کرد.

حسین پاکدل گفت: در راستای توسعه کشت فندق کارهای مهمی صورت گرفته لذا خواسته جهاد دانشگاهی در این مسیر حایز اهمیت است و طرح توجیهی فنی و اقتصادی متناسب با اهداف تشکیلات جهاد دانشگاهی و منابع طبیعی باید تدوین و تنظیم گردد.

وی در پایان اظهار داشت: منابع طبیعی این آمادگی را دارد تا بر اساس دستور‌العمل‌های موجود در تشکیلات در خصوص بهره‌برداری و تولید تاکسول کارهای بزرگی صورت گیرد تا در زمینه اشتغال منطقه نیز تاثیر مهمی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول