اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی:

جهاد دانشگاهی الگوی دانشگاهیان در زمینه فناوری و پژوهشی است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی باید با فرهنگ جهادی سرمشق و الگویی مناسب برای دانشجویان و دانشگاهیان در زمینه مسائل پژوهشی و فناوری باشد.

جهاد دانشگاهی الگوی دانشگاهیان در زمینه فناوری و پژوهشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدحسین یادگاری ظهر امروز در دهمین گردهمایی سراسری روسا و معاونان جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: جهاد دانشگاهی به همراه خود یک فرهنگ جهادی دارد که باید این فرهنگ را به خانواده‌های جهاد دانشگاهی نیز انتقال داده شود.

وی افزود: این نهاد از زمان تاسیس تاکنون فراز و فرودهایی زیادی داشته که با وجود این مشکلات توانسته در بخش‌های مختلف به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند.

به گفته وی، برای اینکه جهاد دانشگاهی توقع 100 درصدی نظام جمهوری اسلامی را برآورد کند نیازمند یک تحول اساسی است که باید با تقویت زیرساخت‌ها و بازشناسی فعالیت‌های اصلی خود در این مسیر گام بردارد.

یادگاری خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی این نهاد می‌تواند پشتیبان بسیار خوبی برای مسائل اشتغال‌زایی، فرهنگی و اقتصادی کشور باشد.

وی اضافه کرد: برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات موجود در جهاد دانشگاهی باید تمام استان‌ها دورهم جمع شده و به بررسی و رفع مشکلات بپردازند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور اظهار امیدواری کرد جهاد دانشگاهی در کشور به عنوان یک پشتیبان در کنار سایر نهادها و ارگان‌های دولتی شناخته شود.

یادگاری ارتباط دانشگاه‌ها با حوزه صنعت و اشتغال را از دیگر اولویت‌های این نهاد انقلابی عنوان کرد و افزود: تاکنون هیچ ارگان و سازمانی نتوانسته وظایفی به این مهمی را در کشور داشته باشد.

وی از جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب نام برد و اضافه کرد: جهاد دانشگاهی نیاز روز است و می‌تواند بازوی توانمندی برای حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور به دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد جایگاه جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: معظم‌له جهاد دانشگاهی را یک فرهنگ دانسته و به آن اعتقادی راسخ دارند.

یادگاری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی وابسته به هیچ فرد و گروه خاصی نیست و در کنار نظام جمهوری اسلامی باید مشکلات کشور را حل کند، اضافه کرد: ورود به مسائل فرهنگی و ارتباط با همه دانشگاه‌ها و دانشجویان از مهم‌ترین رسالت‌های جهاد دانشگاهی در کشور است.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید با فرهنگ جهادی سرمشق و الگویی مناسب برای دانشجویان و دانشگاهیان در زمینه مسائل پژوهشی و فناوری باشد.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی، اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی در مسائل مختلف علم و فناوری، دانش بنیاد، فرهنگی و  اقتصادی یک علم‌نافع است که باید در تمامی حوزه‌های کشور جاری کرد.

یادگاری به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری امسال یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما توجه به مسائل علم اقتصاد و دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه با پشتوانه فرهنگی باید کشوری مقتدر با فرهنگ غنی را نگهداری کنیم، افزود: این فرهنگ غنی باید در سطح مهندسی فرهنگی در اختیار ملت قرار گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اعلام اینکه فرهنگ غنی در هر کشوری یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین عوامل توسعه آن است ابراز امیدواری کرد با  حفظ فرهنگ جهادی در کشور پرچمدار هدایت دانشگاه‌ها باشیم.

یادگاری تصریح کرد: باید علاوه بر آموزش تئوری رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها مهارت‌های لازم نیز به دانشجویان آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی باید با گذاشتن تورهای علمی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف در راستای بالا بردن سطح توانایی دانشجویان گام‌ بردارد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور در پایان خاطرنشان کرد: مراکز پژوهشی و تحقیقاتی باید به کارهای فرهنگی راه پیدا کنند تا شاهد یک تحول اساسی در برنامه‌ها، زیرساخت‌ها، جمعیت اثرگذار و اثرپذیر باشیم.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول