اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

جهاد دانشگاهی مجری نقشه راه علمی کشور است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: جهاد دانشگاهی مجری نقشه راه علمی کشور است و در این راه عملکرد خوبی داشته است.

جهاد دانشگاهی مجری نقشه راه علمی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌‌مطلق ظهر امروز در مراسم سی و دومین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی همدان اظهار کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی جزء رسالت‌های مهم جهاد دانشگاهی است و باید تلاش شود تا این واحد پله‌های ترقی را بیش از پیش طی کند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی نهادی عمومی، غیردولتی و مستقل است که دستخوش تغییرات قرار نگرفته و بیش از 85 درصد فعالیت جهاد دانشگاهی به صورت خودگردان اداره می‌شود.

فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: توسعه امور فرهنگی از اهداف نخست جهاد دانشگاهی است و باید در این راستا ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی که مورد تأکید بسیار مقام معظم رهبری محسوب می‌شود را در دانشگاه‌ها و به خصوص در جهاد دانشگاهی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به دارا بودن فرهنگ تاریخ و تمدن در همدان و دارا بودن بیش از 100 هزار دانشجو در سراسر استان و افق آمایش همدان در مباحث دانشگاهی، ایجاد تسهیلات مناسب مرتبط با فعالیت‌های انتشارات جهاد دانشگاهی در زمینه چاپ و نشر کتاب فرصت خوبی را برای تحقق اهداف این واحد فراهم می‌کند.

قهرمانی‌مطلق ادامه داد: در بودجه سال جاری مقرر شده که حداقل نیم و حداکثر سه درصد بودجه دستگاه‌ها باید در مباحث تحقیقاتی و پژوهشی هزینه شود که در این راستا جهاد دانشگاهی می‌تواند با آوردن رشته‌های تحصیلات تکمیلی و ورود به پژوهشکده‌های گردشگری، گیاهان دارویی بخش کشاورزی و سایر مباحث گام‌های مؤثری را در این زمینه بردارد.

وی تصریح کرد: امید است با تحقق فرامین مقام معظم رهبری در راستای نامگذاری امسال و اقتصاد مقاومتی بسیار اثرگذار عمل کنیم چرا که جهاد دانشگاهی می‌تواند مجری نقشه راه علمی کشور باشد.

فرماندار همدان در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار ضمن تقدیر از این قشر ارزشمند جامعه اظهار کرد: خبرنگاری جزء پرمخاطره‌ترین شغل‌ها محسوب می‌شود چرا که به طور میانگین ماهانه سه خبرنگار در سراسر دنیا کشته می‌شوند و پنج کشور عراق، الجزایر، روسیه، کلمبیا و بنگلادش دارای بیشترین کشتار خبرنگاران هستند.

وی بیان کرد: در اوج جنگ عراق در سال 2007 بیشترین کشته‌های خبرنگار در این کشور گزارش شد و بر اساس آمار کمیته حفاظت از خبرنگاران طی 15 سال گذشته 5 هزار و 800 نفر خبرنگار کشته شده‌اند که خود آمار تکان‌دهنده‌ای است.

قهرمانی‌مطلق خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری مهم‌ترین ویژگی خبرنگاران است که بسیار مورد تقاضای مقام معظم رهبری و مردم قرار دارد و اگر مطالبه‌گری به شکل صحیح انجام شود در عملکرد مسئولان تأثیر چشمگیری را می‌گذارد، البته در این میان نباید مطالبه‌گری و باج‌خواهی و نقد و تخریب اشخاص اشتباه گرفته شود بلکه باید حفظ آبروی افراد در انعکاس اخبار لحاظ شود.

وی در پایان گفت: امید است در آزادی بیان و وضع درآمد خبرنگاران ساماندهی لازم انجام شود تا خبرنگاران با دغدغه کمتری مباحث خبری خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول