اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ابهر:

90 درصد بقعه امامزاده قاسم سلطانیه تخریب شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف ابهر گفت: 90 درصد بقعه امامزاده قاسم (ع) سلطانیه تخریب شده است.

90 درصد بقعه امامزاده قاسم سلطانیه تخریب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام رحیم محسنی صبح امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با بیان اینکه امامزاده قاسم (ع) در فاصله دو کیلومتری سلطانیه واقع شده است، اظهار داشت: در حال حاضر 90 درصد این امامزاده تخریب شده است.

وی با بیان اینکه مکاتبات لازم با میراث فرهنگی صورت گرفته است، ابراز داشت: مسئولان قول بازسازی این امامزاده را داده بودند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر به بحث امامزاده یعقوب (ع) صائین‌قلعه اشاره و تصریح کرد: همچنان منتظر توجه اداره میراث فرهنگی به امامزاده یعقوب(ع) صائین‌قلعه هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر با اشاره به اعتبارهای بقاع متبرکه عنوان داشت: خوشبختانه بقاع متبرکه صندوق دارند و متاسفانه اعتبارهای استانی کفاف بقاع را نداده و ما از اعتبارهای ملی نیز استفاده می‌کنیم.

داود آبیان افزود: پیشنهاد ما این است که اعتبار بقاع متبرکه را به اداره اوقاف بدهند و اداره میراث فرهنگی نظارت داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش ابهر در این جلسه با اشاره به اختصاص 3 میلیارد و 691 میلیون ریال برای مطالعه و احداث دبیرستان فاطمه الزهرا (س) ابهر گفت: در صورت تخصیص اعتبار 100 درصدی این پروژه فقط توانایی پرداخت بدهی پیمانکار را داریم و برای ادامه کار با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ابهر نیز در این جلسه با اشاره به اعتبار اختصاص پیدا کرده برای راه خراسانلو بیان داشت: راه خراسانلو آماده آسفالت‌ریزی بوده و در حال حاضر این راه بسته شده است تا آغاز آسفالت‌ریزی را داشته باشیم.

هادی نظری میزان اعتبار تخصیص پیدا کرده برای آسفالت راه خراسانلو را کافی دانست.

در این جلسه میزان اعتبار اختصاص پیدا کرده برای دانشکده فنی و مهندسی در سال جاری یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعلام شد.

همچنین 195 میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای و 350 میلیون ریال برای تعمیرهای اساسی مدارس ابتدایی شهرستان ابهر اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول