اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

آزادسازی 800 میلیارد ریال از موقوفات بقعه امامزاده ابراهیم زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آزادسازی 800 میلیارد از موقوفات بقعه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان خبر داد.

آزادسازی 800 میلیارد ریال از موقوفات بقعه امامزاده ابراهیم زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: این اقدام با همکاری و تعامل فرمانداران و ثبت اسناد صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در راستای داده آماری موقوفات استان منجر به شناسایی 95 موقوفه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به تعامل سه جانبه اوقاف و آتش‌نشانی و مدیریت بحران استانداری زنجان ادامه داد: این تعامل نیز موجب تصویب مبلغ 900 میلیون ریال به منظور تجهیز همه بقاع و اماکن متبرکه استان به سیستم اطفای حریق و کپسول آتش‌نشانی شده است.

وی همچنین با اشاره به تعامل این اداره کل با آموزش و پرورش افزود: تعامل مثبت و سازنده با آموزش و پرورش در سه زمینه پژوهشی، منابع انسانی و فرهنگی وجود دارد و در این زمینه نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه در مورد موانع و مشکلات موجود برای حفظ و احیای موقوفات در استان اظهار کرد: عدم استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه، عدم شناخت توده مردم از تاثیرات اجتماعی، فرهنگی و ... موقوفات و عدم اطلاع مسئولان و مجریان از احکام وقف و به طوری که تصور می‌شود موقوفه مال بلاصاحب است، از مشکلات این اداره کل است.

وی در ادامه بی اعتمادی حاصله از دوران قبل از انقلاب به دلیل عدم انجام نیات واقفین خیراندیش که نیاز به اعتمادسازی دارد را از دیگر را از مشکلات این اداره کل برشمرد و گفت: وجود بعضی متولیان و موقوف علیهم که تا به حال عمل به وقف نکرده‌اند و وجود عده‌ای موقوفه‌خوار آَشنا به قوانین و مقررات کشور از دیگر مشکلات اداره کل اوقاف است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول