اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرهنگی اداره کل اوقاف کرمان خبر داد

اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در 55 امامزاده کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم برای عمل به منویات مقام معظم رهبری در آستان مقدس 55 امامزاده و بقاع متبرکه استان کرمان برگزار می‌شود.

اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در 55 امامزاده کرمان

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اجرای طرح حفظ قرآن کریم اظهار داشت: در این طرح که در آستان مقدس 55 امامزاده و بقعه شاخص استان کرمان برگزار می‌شود از اساتید قرآنی هر شهرستان برای آموزش حافظان بهره می‌بریم.

وی مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی مستقر در بقاع متبرکه را مسئول اجرای این طرح دانست و افزود: در استان کرمان 9 هزار و 823 نفر حافظ در قالب این طرح آموزش‌هایی را فرا می‌گیرند که سهمیه هر شهرستان مشخص شده و با هماهنگی مجامع قرآنی نسبت به ثبت‌نام افراد متقاضی اقدام می‌شود.

فاطمی هدف از اجرای این طرح در جوار امامزادگان را استفاده بهینه از ظرفیت امامزادگان، تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد تربیت 10 میلیون حافظ و ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامعه دانست.

وی بیان داشت: اسامی افراد در سامانه جامعه بقاع و موقوفات کشور ثبت می‌شود تا در سال‌های آینده در اولویت ثبت‌نام قرار گیرند.

سرپرست فرهنگی اداره کل ارشاد استان کرمان خاطرنشان کرد: حفظ قرآن کریم تنها در حافظ قرآن تأثیرگذار نیست، بلکه در روابط فردی، اجتماعی و خانوادگی نیز به دلیل برخورداری از نعمت انس با کلام خدا می‌تواند همواره نقش مربی اخلاق را بر عهده گیرد.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول