اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

امامزاده حسین (ع) قزوین جزو 30 امامزاده جامع کشور است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امامزاده حسین‌‌بن‌‌علی‌‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شهر قزوین جزو 30 امامزاده جامع کشور است.

امامزاده حسین (ع) قزوین جزو 30 امامزاده جامع کشور است

تقی رضایار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: امامزاده حسین‌‌بن‌‌علی‌‌بن‌موسی‌الرضا (ع) شهر قزوین جزو 30 امامزاده جامع و مهم کشور به حساب می‌آید، به همین دلیل دارای طرح و برنامه‌ریزی جامعه‌ای است.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برنامه‌های مختلف سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در برنامه‌های ثابت امور خیریه می‌توان به برنامه نشاط معنوی اشاره کرد که در 230 حوزه مختلف نظیر اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

رضایار پیرامون برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف وامور خیریه کشور در ماه مبارک رمضان طرح احسان و اطعام موقوفه را دنبال کرده که این احسان و اطعام از درآمد موقوفه‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگر نیت واقف قید مکانی بوده درآمد موقوفه در همان مکان هزینه می‌شود.

تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم تا چهار سال آینده

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم اذعان کرد: با توجه به تأکید رهبر فرزانه انقلاب تا چهار سال آینده به تربیت یک میلیون حافظ و قاری قرآن پرداخته شود.

وی ادامه داد: بهترین مکان برای تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم امامزاده‌ها هستند و باید از این فضای مناسب به بهترین شکل استفاده کنیم.

رضایار در خاتمه عنوان کرد: قدیمی‌ترین موقوفه کشور که قدمت آن به 800 سال می‌رسد متعلق به استان قزوین بوده و این مسئله نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن کهن استان قزوین در زمینه وقف است.‌

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول