اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قاریان برجسته استانی صورت گرفت

برگزاری آیین شبی در محضر قرآن در امامزاده سلیمانشاه کوهبنان

خبرگزاری فارس: با حضور قاریان همزمان با شب میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) آیین شبی در محضر قرآن در شهرستان کوهبنان برگزار شد.

برگزاری آیین شبی در محضر قرآن در امامزاده سلیمانشاه کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، همزمان با شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) آیین شبی در محضر قرآن با حضور جمعی از قاریان استان و قاریان شهرستان‌های زرند و کوهبنان در حرم مطهر امامزاده سلیمانشاه و در جوار قبور مطهر شهدای کوهبنان برگزار شد.

منصور متقی فرماندار کوهبنان در این آیین ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن (ع) به گوشه‌ای از زندگانی این بزرگوار اشاره کرد و اظهار داشت: در فضیلت و شرافت ماه مبارک رمضان همین بس که در میان ماه‌های قمری تنها ماهی است که خدای تبارک و تعالی نام آن را در کتاب شریف خود ذکر کرده است.

وی افزود: توجه به خودسازی در ماه مبارک رمضان پاداش گران‌بهایی دارد و روزه‌داران با حفظ حرمت این ماه باید از هر آنچه خداوند متعال حرام کرده است، پرهیز کنند تا سعادت دنیا و آخرت خود را رقم بزنند.

فرماندار کوهبنان تنها راه سعادت دنیا و آخرت را انجام اعمال و کردار صالح دانست و بیان داشت: ‌قرائت قرآن، صدقه دادن، دعا کردن، برپا داشتن نماز شب در ایام ماه مبارک رمضان و ... از جمله عباداتی هستند که نزد پروردگار از اجر و پاداش بی پایانی برخوردار هستند.

رضا مطیع‌دولت رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان نیز گفت: به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم درامامزادگان سراسر کشور در قالب طرح ملی تربیت حافظان و قاریان قران کریم، اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان طرح تربیت حافظ و قاری قرآن را به اجرا در‌ آورده است.

وی افزود: این طرح در سه امامزاده کوهبنان در سه سطح کودکان هفت تا 12 ساله با حفظ جزء 30، نوجوانان 13 تا 18 سال با حفظ جزءهای یک و 30 و گروه سنی 19 سال به بالا با حفظ جزءهای اول، دوم و 30 قرآن از ابتدای ماه مبارک رمضان اجرایی شده است.

مطیع‌دولت با بیان اینکه سهم شهرستان کوهبنان تربیت 81 قاری و81 حافظ قرآن است، خاطرنشان کرد: این طرح  از ماه مبارک رمضان امسال آغاز و اسفند ماه سال جاری پایان می‌یابد و پس از اجرای طرح به نفرات برتر طرح نهضت قرآنی گواهینامه و همچنین جوایز ارزنده‌ای به رسم یادبود اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول