اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نابغه قرآنی انجام شد

برگزاری پنجمین کاروان نور در بقعه امامزاده عبدالله (ع) گرگان

خبرگزاری فارس: پنجمین کاروان نور در بقعه امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان با حضور نابغه قرآنی جهان اسلام برگزار شد.

برگزاری پنجمین کاروان نور در بقعه امامزاده عبدالله (ع) گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ظهر امروز در مراسم پنجمین کاروان نور در گرگان اظهار داشت: نهال زیبا و معنوی کاروان نور پنج سال پیش در زمین گلستان کاشته شد و الحمدالله میوه این درخت به خیلی از ذائقه‎ها نشست و با استقبال زیادی مواجه شد.

غلامرضا منتظری با بیان اینکه طرح کاروان نور چهار سال پیاپی در ماه مبارک رمضان در گلستان برگزار شده است تصریح کرد: این پنجمین سالی است که میزبان کاروان قرآنی و فرهنگی به شهرستان‎ها هستیم و هر ساله این کاروان بین 10 تا 12 شهرستان را تحت پوشش قرار می‎دهد.

وی یادآور شد: امسال سعی شده تا یک ترکیب متفاوتی در کاروان نور نسبت به سال‎های گذشته داشته باشیم و آن نیز بهره‎مندی از حافظان و قاریان بین‎المللی است که در این کاروان از حضور دکتر فردی نفر برگزیده و نخست مسابقات بین‎المللی قرآن در کشور همچنین محمدتقی خان نابغه قرآنی جهان اسلام از کشور پاکستان که در نوع خود پدیده‎ای شگرف است استفاده کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: هر جایی که نابغه قرآنی در آنجا برنامه داشته و حضور پیدا کرده است اشک شوق را در چشم‎ها جاری کرده و مردم ناخودآگاه دست‎ها را به آسمان برافراشته و خداوند متعال را به خاطر این نعمت شکرگزاری می‎کنند و از این نابغه قرآنی به عنوان یک آیت و نشانه خداوندی یاد می‎شود.

منتظری در خصوص اجرای برنامه‎های کاروان نور در گلستان گفت: این کاروان در 10 شهرستان برنامه دارد که پنج برنامه در شهرستان‎‎های کلاله، آزادشهر، گنبدکاووس، گرگان و بندرترکمن همچنین پنج برنامه دیگر نیز در شهرستان‎های رامیان، مینودشت، کردکوی و بندرگز بعد از نماز مغرب و عشاء در مساجد جامع و مصلی‎ها اجرا می‎شود.

وی با بیان اینکه امشب امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان میزبان این برنامه بوده است خاطر نشان کرد: چهارشنبه شب نیز گنبدکاووس میزبان این کاروان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار داشت: در جلسه شورای اداری استان نیز کاروان نور دعوت شدند که بخش‎هایی از برنامه‎های این کاروان برای مدیران و برنامه‎ریزان استانی اجرا شد.

برنامه کاروان نور تا 13 ماه مبارک رمضان در استان گلستان به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول