اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه هنری گیلان خبر داد

انتشار کتاب "شهادت‌نامه خوانی امامزاده ابراهیم (ع)" در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان از انتشار کتاب "شهادت‌نامه خوانی امامزاده ابراهیم (ع)" تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

انتشار کتاب "شهادت‌نامه خوانی امامزاده ابراهیم (ع)" در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد پرحلم عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار دو کتاب در حوزه نمایش اظهار کرد: شهادت‌نامه خوانی سید جلال‌الدین اشرف (ع) توسط جابر عناصری از بزرگان تعزیه و تئاتر کشور آماده و منتشر شده است.

وی از انتشار کتاب "شهادت‌نامه خوانی امامزاده ابراهیم (ع)" تا پایان سال جاری در گیلان خبر داد و افزود: کتاب "گذری بر تاریخ تئاتر گیلان بعد از انقلاب"، تاریخ تئاتر گیلان پس از انقلاب را نشان می‌دهد و علیرضا خالصی پژوهش آن را سال گذشته به اتمام رسانده و در حال ویراستاری است.

پرحلم به فعالیت‌های واحد هنرهای تصویری حوزه هنری گیلان اشاره کرد و گفت: یاسمن عشقی فیلم مستند زندگی محمد رئیس‌زاده یکی از قدیمی‌ترین بازیگران تئاتر گیلان را مورد بررسی قرار داده و تولید کرده است.

معاون حوزه هنری گیلان فیلم "صبح زود فردا" به کارگردانی اعظم نجفیان را از دیگر تولیدات این حوزه برشمرد و تصریح کرد: فیلم مذکور یکی از سنت‌های سرزمین تالش را بررسی کرده است.

وی ادامه داد: فیلم "صبح زود فردا" ماجرای جذاب بین یک خانواده است که برادر بزرگ‌تر بچه ندارد و برادر کوچک‌تر به دلیل اینکه صاحب بچه دوم می‌شود، طبق یک سنت تالشی بچه دوم به برادر بزرگ‌تر تعلق می‌گیرد و همسر برادر بزرگ‌تر به شدت از این جریان ناراحت است و فیلم به نوعی این فرهنگ و سنت را به چالش می‌کشد.

پرحلم از تصویب فیلمنامه دو فیلم دیگر در حوزه هنری گیلان خبر داد و ابراز کرد: دفاع مقدس موضوع این فیلمنامه‌هاست و دو نفر از رزمندگانی که کتاب آنها منتشر شده در این فیلم‌ها به تصویر کشیده می‌شوند.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان فیلمنامه‌های دو فیلم مذکور را مربوط به کتاب "فانوس‌ها همه خاموش" زندگینامه مجید بزرگی راد اهل فومن و کتاب "دونس نقطه صفر مرزی" زندگی محمد اکبری یکی از رزمندگانی که در سن 14 سالگی به دست گروهک کومله اسیر شد، عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول