اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار اسلامشهر خبر داد

تدوین طرح جامع مدیریت بحران در اسلامشهر

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار اسلامشهر از تدوین نهایی طرح جامع مدیریت بحران در این شهرستان خبر داد.

تدوین طرح جامع مدیریت بحران در اسلامشهر

علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: ایران جزو کشورهایی است که بیشترین بلایای طبیعی را تجربه می‌کند.

وی تصریح کرد: وجود چند گسل بزرگ زلزله در کشور و کلانشهرهای بزرگ ایران، شرایطی را ایجاد کرده که ما باید هر لحظه آماده مقابله با بحران‌های طبیعی و حوادث غیرمترقبه باشیم.

معاون عمرانی فرماندار اسلامشهر افزود: در همین راستا طرح جامع مدیریت بحران در این شهرستان تدوین شده و بر اساس این طرح مسئولیت هر دستگاه به صورت دقیق برای آماده‌سازی پیش از بحران و همچنین خدمت‌رسانی در زمان لازم ذکر شده است.

برگزاری منظم جلسات کارگروه امداد و نجات در اسلامشهر

اکبری ادامه داد: همچنین جلسات کارگروه امداد و نجات که مسئولیت اصلی هدایت و برنامه‌ریزی برای امداد‌رسانی در زمان بحران را بر عهده دارد،‌ در شهرستان اسلامشهر به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی افزود: با تکمیل و تصویب نهایی طرح جامع مدیریت بحران، فعالیت این کارگروه به صورت علمی و کارشناسی‌تر پیگیری خواهد شد.

لزوم آموزش همگانی امداد و نجات در اسلامشهر

معاون فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه یک و یا چند دستگاه در زمان بروز بلایای بزرگ طبیعی و حوادث غیرمترقبه جوابگوی نیازها نخواهند بود، گفت: تراکم جمعیتی در اسلامشهر و شهرهای بزرگ کشور به صورتی است که در صورت بروز بحران،‌ تعداد زیادی از مردم نیازمند دریافت خدمات امدادی می‌شوند.

اکبری بیان داشت: بنابراین یک نهاد خدماتی مانند هلال احمر به تنهایی نمی‌تواند فعالیت موثر داشته و لازم است که مردم برای مقابله با بحران آماده باشند.

وی متذکر شد: در همین راستا باید طرح‌های آموزش عمومی برای همه شهروندان اجرا شده و مردم با فراگیری اصول امداد و نجات در زمان بحران بتوانند حداقل به خود و خانواده خویش کمک کنند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: تاکنون چندین طرح آموزشی در این حوزه برای شهروندان اسلامشهری برگزار شده، اما لازم است که برنامه‌های آموزشی بیشتری به ویژه برای جوانان و دانش‌آموزان داشته باشیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول