اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی:

275 پروژه مدیریت بحران در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: 275 پروژه مدیریت بحران امسال در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

275 پروژه مدیریت بحران در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفر ذوالفقاری عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت مدیریت بحران باید برنامه‌ریزی‌ها براساس به حداقل‌رساندن دامنه بحران در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه باشد.

وی افزود: آمادگی لازم در برخورد با حوادث و وقایعی چون سیل و زلزله اهمیت ویژه‌ای دارد که سبب کاهش خسارات جانی و مالی می‌شود.

ذوالفقاری از اجرای 275 طرح مدیریت بحران در استان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از 50 میلیارد ریال اختصاص یافته است و امسال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در راستای مقابله با حوادث غیرمترقبه در استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح‌ها در قالب طرح‌های پیشگیری از وقوع حوادث و خسارت‌های احتمالی، ارتقای میزان آمادگی نیروهای عملیاتی در حوادث، بازسازی مناطق آسیب‌دیده و آموزش‌های عمومی به مردم درمناطق مختلف استان اجرایی می‌شود.

ذوالفقاری با تاکید بر بهره‌گیری از خدمات بیمه محصولات کشاورزی بیان کرد: در این راستا مسئولان باید در راستای تسریع عملیات لایروبی رودخانه‌ها و انهار، جلوگیری از تخریب و برداشت‌های غیرمجاز از معادن شن و ماسه رودخانه‌ها و توسعه صنعت بیمه و ترویج فرهنگ استفاده از آن در استان برنامه‌ریزی کنند تا شاهد حوادثی با کمترین خسارت در استان باشیم.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌غربی از استان‌های حادثه‌خیز است، اضافه کرد: در سال‌های اخیر نگرش تازه‌ای بر موضوع مدیریت بحران در سازمان‌ها و نهادهای متولی ایجاد شده و برنامه‌های هدفمندی در راستای پیشگیری از حوادث و کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان اجرا می‌شود که نتیجه‌بخش بودن این برنامه‌ها مستلزم هماهنگی سازمان‌ها و پیگیری جدی برنامه‌ها و اهداف مورد نظر است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول