اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اعضای ستاد بحران صورت می‌گیرد

برگزاری کارگاه مدیریت بحران آب در بندرعباس

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی مدیریت بحران و شریان‌های حیاتی آب با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران در شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد.

برگزاری کارگاه مدیریت بحران آب در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر‌عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان صبح امروز در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: نخستین کارگاه آموزشی مدیریت بحران و شریان‌های حیاتی با محوریت آب با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران و کارشناسان سازمان‌های مسئول حوزه مدیریت بحران در سطح استان، در شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد.

جعفر زیرراهی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی با وضعیت بحرانی آب در استان و استفاده از انواع روش‌های ارزیابی ریسک برای سنجش میزان عملکرد تمام شریان‌های حیاتی پس از وقوع بحران عنوان کرد.

وی ادامه داد: ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز دنیاست و از نظر تنوع حادثه جزو پنج کشور اول دنیا به شمار می‌رود و همواره خطرهای بزرگ ما را تهدید می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه پیش‌گیری از وقوع و یا کاهش اثرات بلایای طبیعی علاوه بر مباحث فنی، با مدیریت بحران و برنامه‌ریزی چگونگی مقابله با بحران‌های ناشی از بلایای طبیعی محقق می‌شود، افزود: اگر مشکلات و مسائل احتمالی ناشی از بحران پیش‌بینی نشود، هزینه بازسازی و ترمیم صدمات ناشی از بحران بسیار بالا خواهند بود.

زیرراهی اضافه کرد: بحران‌های ناشی از بلایای طبیعی، آثار قابل ملاحظه‌ای بر جامعه خواهند داشت بنابراین شیوه‌های صحیح مدیریت بحران‌های طبیعی می‌تواند در راه جلوگیری از وقوع حوادث محیطی بسیار موثر واقع شود.

وی اظهار داشت: بحران‌ها موقعیت‌هایی هستند که کنترل آنها مستلزم پاسخ‌دهی ساعت به ساعت در برابر مردم و مسئولان است چرا که در اغلب موارد، اطلاعات مناسب و آماده در مجموعه‌ای مرتب و طبقه‌بندی شده مطابق با ویژگی‌های وضعیت بحرانی در دسترس نیست.

زیرراهی از جمله راه‌های مدیریت استفاده بهینه و منطقی از منابع آب را اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم از خطرات کم‌آبی، جلوگیری از هدررفت آب و مدیریت بر انتقال و توزیع درست آب، کم کردن نیازهای کشاورزان و افزایش راندمان آبیاری برای مصارف کشاورزی و تغییر الگوی کشت برای کشاورزان و باغداران عنوان کرد.

مدیر‌عامل آب منطقه‌ای هرمزگان با تاکید بر اینکه بحث ممنوع بودن حفر چاه‌های آب و برداشت آب از این منابع در استان هرمزگان در سالیان دور همیشه در دستور کار وزارت نیرو بوده است، اضافه کرد: محدودیت برداشت از این منابع باید هم‌چنان به عنوان یک اصل مهم باقی بماند.

هم‌چنین در ادامه در بخش آموزش «‌مدیریت بحران و شریان‌های حیاتی آب» در این کارگاه، حاضران با مشخصه‌های اساسی شریان‌های حیاتی در زمان بحران و مدیریت ‌ریسک ‌شریان‌های حیاتی در بحران آشنا شدند.

در بخش کارگاهی نیز سرفصل‌هایی چون شناسایی مخاطرات تهدید‌ کننده منابع آب، شرایط مخاطره‌آمیزی که منجر به تهدید منابع آب می‌شود، تعیین اثرات تهدید، تعیین احتمال و شدت خطر، تعیین سطح ریسک، معیار ریسک، اقدامات کنترلی، نتایج اقدامات کنترلی و تعیین مجدد سطح ریسک پس از انجام اقدامات کنترلی تدریس شد.

هم‌چنین در حاشیه این کارگاه، کارگروه‌هایی از شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفای شهری و روستایی و برخی سازمان‌های مرتبط به بحث آب و شرکت‌های تولیدی، مشاوره‌ای و پیمانکاری بخش آب برگزار شد.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول