اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان خبر داد

اختصاص 28 میلیارد ریال برای مدیریت بحران تنگستان

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: در سال گذشته بالغ بر 28 میلیارد ریال به منظور کنترل و پیشگیری از بحران برای 14 پروژه در شهرستان تنگستان اختصاص یافت.

اختصاص 28 میلیارد ریال برای مدیریت بحران تنگستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم عبدالرسول زارع ظهر امروز در نشست ستاد بحران شهرستان تنگستان بر ارتقای فرهنگ ایمنی تاکید و اظهار داشت: فرهنگ ایمنی مجموعه‌ای از باورها و ارزش‌ها و اعتقادات است که ایمنی در برابر سوانح و خطرات را در اولویت جامعه قرار می‌دهد.

وی افزود: برای ارتقای فرهنگ ایمنی باید برنامه‌ریزی صحیحی در ستاد بحران برای تغییر در نگرش و انجام آموزش‌های لازم در جامعه صورت گیرد.

زارع بر آمادگی ستاد بحران تاکید و عنوان کرد: برای افزایش آمادگی ستاد بحران شهرستان ضروری است جمعیت هلال احمر شهرستان بانک اطلاعاتی نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز در مواقع بحرانی را به روز نماید و در اختیار فرمانداری و سایر اعضای ستاد بحران قرار دهد.

وی اضافه کرد: در بانک اطلاعات امدادی شهرستان همچنین نیاز است با همکاری شهرداران و دهیاران نقاط حادثه‌ساز و بحران‌ساز شهرها و روستاهای شهرستان شناسایی تا برای برطرف کردن مشکلات این نقاط اعتبارات لازم پیش‌بینی شود.

فرماندار تنگستان به اعتبارات سال گذشته ستاد بحران در شهرستان اشاره و اعلام کرد: در مجموع بالغ بر 28 میلیارد ریال به منظور کنترل و پیشگیری از بحران برای 14 پروژه اختصاص یافت.

وی به تلاش برای حل مشکل آب بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: به منظور جبران کمبود آب در بخش کشاورزی در شهر اهرم تلاش می‌شود با تشکیل جلسه‌ای اقدامات لازم برای احداث چاه عمیق در کوتاه مدت صورت گیرد.

زارع در خصوص بحران احتمالی در بخش صیادی نیز بر لزوم احداث پایگاه امداد و نجات دریایی تاکید و عنوان کرد: خطرات ناشی از وقوع حوادث دریایی بسیار شدید و زیانبار است که تلاش می‌شود تا اعتبارات لازم برای احداث پایگاه امداد و نجات دریایی و همچنین تجهیز بنادر به سیستم‌های اطفاء حریق مناسب اختصاص یابد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری تنگستان نیز با بیان اینکه پیشرفت پروژه‌های مدیریت بحران مطلوب بوده است گفت: احداث دیوار حفاظتی، احداث و لایروبی کانال‌های آبیاری، خرید خودروهای آتش‌نشانی، احداث مخزن زمینی و ... از جمله پروژه‌هایی بوده که در شهرستان تنگستان به منظور پیشگیری از بحران در سال گذشته انجام شده است.

پرویز شعبانی همچنین یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیازها و کمبودهای اداره مربوطه را در بخش مدیریت بحران در اسرع وقت اعلام نمایند تا با اختصاص اعتبارات لازم این نیازهای اساس مرتفع شود.

وی همچنین بر شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان تنگستان تاکید کرد. 

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول