اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال جاری شدن سیل در خلخال

جلسه اضطراری مدیریت بحران شهرستان خلخال تشکیل شد

خبرگزاری فارس: به دنبال جاری شدن سیل در شهرستان خلخال و وارد آمدن خسارت هنگفت به این شهرستان جلسه اضطراری مدیریت بحران شهرستان خلخال در فرمانداری خلخال تشکیل شد.

جلسه اضطراری مدیریت بحران شهرستان خلخال تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که بعد از ظهر امروز برگزار شد استاندار اردبیل با اطلاع از آخرین وضعیت امداد‌رسانی به سیل‌زدگان شهرستان خلخال و کوثر خواستار تسریع امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان به ویژه در مناطق روستایی شد.

سیدحسین صابری مدیریت منابع را در زمان بحران ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: بحث بیمه در بین روستاییان و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی باید با جدیت پیگیری شده و بیمه محصولات کشاورزی نیز نهادینه شود.

وی پیش‌بینی بحران و پیشگیری از آن را مهم‌ترین مراحل کاری مدیریت بحران استان اردبیل برشمرد و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست هم دهند تا به سرعت خسارت‌ها و برخی نگرانی‌ها در مورد سیل اخیر برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار خلخال نیز با اشاره به بارش شدید باران در عصر و شب گذشته و وارد آمدن خسارت هنگفت به تاسیسات شهری، واحدهای دامی و کشتزارها و باغات اهالی توجه بیشتر مسئولان امر را به جبران خسارت وارده خوستار شد.

ذبیح‌الله عبداللهی گفت: با تخریب پل کلار‌چای ارتباط خلخال با سایر شهرستان‌ها کاملاًً قطع شد و پل ایل‌وانق نیز در حال تخریب شدن است.

وی یادآور شد: به لحاظ مسدود بودن راه خلخال به اردبیل از اداره راه استان خواسته‌ایم تا به سرعت زمینه برقراری ارتباط جاده خلخال، کوثر – اردبیل را فراهم کنند.

بارش شدید باران و در ادامه آن جاری شدن سیل در شهرهای خلخال و کوثر میلیارد‌ها تومان خسارت به اماکن شهری، جاده‌های روستایی، مزارع و مراتع روستاییان و همچنین دام آنها وارد کرده و با شکسته شدن پل کلارچای در شب گذشته به دلیل شدت سیلاب رفت و آمد اهالی خلخال با سایر شهرستان‌ها محدود شده است.

به دنبال این حادثه امداد‌رسانان و اعضای مدیریت بحران خلخال با کمک سه دستگاه مینی‌بوس مسافران را از آن سوی پل تخریب شده انتقال داده و از هموطنانی که قصد سفر به خلخال و بالعکس را دارند خواسته شده از تردد در این محور خودداری کنند.

این پل در 27 کیلومتری خلخال بر روی رودخانه کلار‌چای واقع شده با تخریب آن زمینه ارتباط از بین رفته است.

در این جلسه همچنین نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس نیز داشتن برنامه‌ای مدون برای پیشگیری از بحران را ضروری و لازم اعلام کرد.

جلیل جعفری از شناسایی روستاهای آسیب‌پذیر و جمع‌آوری آب‌های سطحی و سرعت دادن در مدیریت بحران را خواستار شد و از استاندار اردبیل خواست تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان طرح جامعی برای مدیریت بحران تدوین کنند.

در پایان این جلسه مقرر شد با قطعات پیش ساخته پل ارتباطی خلخال به اردبیل ترمیم شده و به صورت موقت تردد از این محور انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش سیل‌آسای باران در شهرستان کوثر نیز سبب جاری شدن سیل شد که این سیل خساراتی را نیز به بار آورد.

فرماندار شهرستان کوثر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سیل به واحدهای مسکونی، مزارع، باغات و زیر‌ساخت‌ها خسارت زد و موجب مسدود شدن جاده ارتباطی کوثر به خلخال شد.

سید سعدالله رئیس ساداتی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت، گفت: شبکه‌های آب، برق، گاز، مخابرات، پل‌ها و راه‌های ارتباطی برون شهری، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی دچار خسارت شدند.

وی تصریح کرد: لوله‌های انتقال آب و برخی راه‌های روستایی و مزارع، قنوات و کانال‌های آبیاری از جمله موارد آسیب دیده در جریان سیل در این شهرستان بوده است.

فرماندار شهرستان کوثر عمده خسارات وارده را در بخش‌ فیروز و شهر گیوی ذکر کرد و افزود: بخش مرکزی خسارت کمتری داشته است.

رئیس ساداتی یادآور شد: کار امدادرسانی به سیل‌زدگان توسط نیروهای امدادی هلال احمر، آتش‌نشانی و مدیریت بحران از همان ساعات اولیه حادثه تا هم اکنون ادامه دارد.

این مسئول بیان داشت: شدت بارندگی طی دیروز و امروز به حدی بوده که ماموران شهرداری و هلال احمر از اولین دقایق آغاز بارش مشغول امدادرسانی به مناطق آب گرفته شده‌اند.

فرماندار شهرستان کوثر عنوان کرد: در حال حاضر تلاش برای مرمت و بازگشایی جاده گیوی به خلخال ادامه دارد و جاده فرعی گیوی - پروچ برای رفت و آمد به شهرستان خلخال در نظر گرفته شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کوثر نیز در سخنانی اظهار داشت: به دنبال بارش شدید باران در شهرستان کوثر نیروهای امدادی این جمعیت در حال آماده باش قرار گرفتند تا به آسیب‌دیدگان احتمالی کمک‌رسانی کنند.

فردین محمدی با اشاره به اینکه افراد گرفتار در سیلاب اسکان داده شده‌اند، گفت: از شهروندان شهر گیوی و روستاهای تابعه درخواست می‌کنیم در صورت بروز مشکل و نیاز به امدادرسانی با ستادهای این جمعیت تماس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین استاندار اردبیل از مناطق آسیب دیده از سیل شهر گیوی بازدید کرد و در جریان خسارت‌های این بلای طبیعی قرار گرفت.

دانش‌آموزان شرکت‌کننده در کنکور سراسری شهرستان کوثر نیز امروز در دو نوبت با تلاش ستاد حوادث شهرستان از طریق جاده پروچ خود را به جلسه امتحان کنکور در خلخال رساندند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول