اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران خراسان رضوی:

اعتبارات حوزه مدیریت بحران ‌خراسان رضوی کافی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران خراسان رضوی گفت: اعتبارات مدیریت بحران فصل و ردیف خاصی ندارد و بر اساس اولویت بازسازی و مقابله در حوادث غیرمترقبه هزینه می‌شود.

اعتبارات حوزه مدیریت بحران ‌خراسان رضوی کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ،حجت‌علی شایان‌فر در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان بردسکن اظهار کرد: اعتبارات حوزه مدیریت بحران تنها 10درصد خسارات وارده را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب سال گذشته مدیریت بحران استان هزار و 90 میلیارد ریال برای اجرای هزار و 190 پروژه بوده است، ادامه داد: از این اعتبار تاکنون حدود 740 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی اعتبارات تخصیصی به حوزه مدیریت بحران این استان را ناکافی دانست و گفت: با توجه به اینکه از ابتدای امسال تاکنون براثر حوادث غیرمترقبه هزار و 900 میلیارد ریال در استان خسارت وارده شده ولی تاکنون اعتباراتی به این حوزه اختصاص پیدا نکرده است.

شایان‌فر با تقدیر از تلاش دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این حوزه بیش از 90 درصد است.

مدیرکل بحران خراسان رضوی ادامه داد:  از ابتدای امسال 11 نفر در سطح استان طمعه سیل شده‌اند که متاسفانه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد زیادی داشته و علت آن در دست بررسی است.

وی به برگزاری دوره آموزشی ویژه دهیاران استان به صورت ویدیو کنفرانس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دهیاران در روستاها مدیر بحران هستند این دوره آموزشی را با هدف توانمندی دهیاران در مقابله با حوادث غیرمترقبه برگزار خواهیم کرد.

شایان‌فر همچنین از تجهیز دهیاری‌ها در مراکز دهستان‌ها با مشارکت دفتر امور روستایی استان خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی و دامی خاطرنشان کرد: تنها راه پرداخت غرامت به خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه فقط از طریق زیر پوشش قرار دادن بیمه امکان‌پذیر است در غیر این صورت هیچ کمکی مشمول آنها نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 مورد از محصولات زراعی، باغی، دامی، کندوی زنبور عسل و آبزیان زیر پوشش بیمه است از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست بهره برداران این بخش‌ها را نسبت به این مهم ترغیب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش خوب مسئولان بردسکن در حوزه مدیریت بحران در پی وقوع سیل اخیر تلفات جانی در این شهرستان نداشتیم که جای قدردانی دارد.

شایان‌فر با توجه به مسدود شدن بیش از 20 رشته قنات، مشکلات آب شرب روستاها، راه‌های روستایی تخریب شده از سیل و نیز پروژه در دست احداث محور بردسکنٰ درونه برای رفع این مشکلات قول مساعد داد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول