اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان:

استفاده از فضای مساجد برای بصیرت‌افزایی جوانان ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: استفاده از فضای مساجد برای بصیرت‌افزایی جوانان ضروری است.

استفاده از فضای مساجد برای بصیرت‌افزایی جوانان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از اعضای هیئت امنای مساجد شهرستان دشتستان اظهار داشت: در جامعه اسلامی مساجد از جایگاه بالایی برخوردارند که همواره باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: در تاریخ اسلام مساجد همواره پایگاه مهم اجتماعی محسوب می‌شوند و تصمیم‌گیری در ارتباط با مسائل کلان جامعه اسلامی نمود بارز اهمیت و ارزش جایگاه مساجد در جامعه اسلامی است.

محمودی‌نیا با بیان اینکه باید از فضای مساجد برای بصیرت‌افزایی در جامعه استفاده کرد بیان کرد: مساجد همواره به‌ عنوان یک پایگاه سیاسی پویا در جامعه فعال بوده و باید از این فضا برای بصیرت‌افزایی و روشن کردن اندیشه مسلمانان و مردم جامعه استفاده کرد.

وی در تشریح اهمیت جایگاه سیاسی مساجد در جامعه اسلامی اضافه کرد: حرکت‌های جهادی پیامبر اکرم (ص) همیشه از مسجد صورت می‌گرفت و در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیز جوانان انقلابی و بسیجی ما برای شرکت در جنگ تحمیلی از این مکان مقدس اعزام می‌شدند.

این مسئول یادآور شد: جوانان انقلابی ما برای حفظ و ارتقای معنویت خویش باید مساجد را داشته باشند و با توجه به توطئه‌هایی که دشمنان علیه مسلمانان پی‌ریزی می‌کنند امروزه گرایش به اسلام و حضور در مساجد بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است چرا که ارزش و جایگاه این دین مقدس بر همه روشن شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان ابراز داشت: روایات و احادیث بسیاری در مورد اهمیت مساجد نقل شده است و در جامعه اسلامی باید از تمام توان فرهنگی، تبلیغی و دینی برای آشنایی جوانان و آینده‌سازان برای آشنایی با مساجد بهره‌ برد.

وی با تاکید بر اینکه حضور در مساجد به معنای همبستگی جامعه اسلامی است گفت: مسجد کانونی است که همه نوع قشر در آن در یک صف واحد می‌ایستند و نماز می‌خوانند و هر روزه این کار را تکرار می‌کنند که این مسئله نشانگر همبستگی نیروهای مسلمان بر محور دستورهای الهی است.

محمودی‌نیا ادامه داد: برای اینکه وحدت بین مسلمانان پایدار بماند، نیازمند مکانی هستند که در آن حضور یابند تا دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند و برای رسیدن به این هدف، مسجد در جامعه اسلامی نقش اساسی دارد.

وی تصریح کرد: حضور در مسجد حس خداباوری را در اهل مسجد بارور می‌کند و مردم با حضور در مساجد معتقد می‌شوند که خداوند متعال حاضر و ناظر بر تمام اعمال ایشان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان بیان کرد: ‌فعالیت‌های مساجد نباید محدود به اجرای اعمال دینی شود بلکه باید برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و سیاسی مختلفی برگزار شود تا بر افراد غیر مسجدی اثر گذارد و آنها را جذب کند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول