اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رشت در مجلس:

حذف اختلاف‌های داخلی در اقتصاد مقاومتی موثر است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را یک جنگ توصیف کرد و گفت: حذف اختلاف‌های داخلی در اقتصاد مقاومتی موثر است.

حذف اختلاف‌های داخلی در اقتصاد مقاومتی موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی‌نژاد ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گیلان با اشاره به روشنگری مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: جامعه هنوز در سکوت قرار دارد و نخبگان علمی، دانشگاهی، سیاسی و اجتماعی باید بحث اقتصاد مقاومتی را برای مردم باز کرده تا جامعه با آمادگی بیشتری برای برطرف کردن مشکلات حرکت کند.

وی اقتصاد مقاومتی را یک جنگ توصیف کرد و افزود: جبهه اقتصاد مقاومتی بر خلاف دفاع مقدس که در سه یا چهار محور با دشمن مقابله می‌کردیم در سراسر دنیاست و مسئولان و فعالان اقتصادی باید خود را برای دفاع جانانه از حق ملت ایران آماده کنند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه امام (ره) و مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را در دفاع مقدس مطرح نکردند، تصریح کرد: امروز تحریم‌های اقتصادی بودجه و برنامه پنجم توسعه کشور را هدف گرفته است. نماینده مردم رشت در مجلس تحریم‌ها علیه ایران را هوشمند نامید و بیان کرد: دشمن با شکوفایی اقتصادی ایران در هر نقطه از جهان مطرح می‌شود، مقابله می‌کند و در این زمینه باید با تدبیر اقدام کرد.

* نشستن پای میزه مذاکره جام زهر دیگری است

وی نشستن پای میز مذاکره در شرایط کنونی را جام زهر دیگری دانست و ابراز کرد: بعضی از افراد به صورت هدفمند بحث مذاکره را در جامعه مطرح می‌کنند و نخبگان و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی وظیفه دارند در این بخش دقت داشته باشند و مردم را آگاه کنند.

کوچکی‌نژاد رهنمودهای مقام معظم رهبری را تنها راه مقابله با دشمن در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری جامعه را از بحران خارج می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر هم‌افزایی دستگاه‌ها، اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها باید در کنار همدیگر باشند و در استان نیز باید به این صورت اقدام شود.

وی بر دقت و تدبیر در بخش اقتصادی تاکید کرد و افزود: با تدبیر و کمک گرفتن از مردم می‌توان از بحران‌ها عبور کرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه نظام اسلامی بن‌بست ندارد، اذعان کرد: توقف در این مقطع موجب عقب‌ماندگی در شکوفایی اقتصادی و سازندگی کشور می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس خواستار واگذاری اقتصاد به مردم شد و تصریح کرد: مردم می‌توانند کالا و محصولات با کیفیت مورد نیاز جامعه را در کوتاه‌ترین زمان تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد اقتصاد کشور در دست دولت است، خاطرنشان کرد: اصل 44 قانون اساسی، اصلاح سیستم بانکی و کاهش وابستگی به نفت باید مد نظر مسئولان باشد.

کوچکی‌نژاد بیش از 80 درصد اقتصاد کشور را وابسته به نفت دانست و بیان کرد: تهاجم فرهنگی به اقتصاد مقاومتی به دلیل وابستگی کشور به نفت است.

نماینده مردم رشت در مجلس بودجه سال جاری کشور منهای شرکت‌های دولتی را 166 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 35 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور عمرانی بوده و بقیه جاری است و نفت فروخته شده، خرج عائله دولت در سه قوه می‌شود.

وی با تاکید بر مدیریت اقتصاد و بودجه کشور، ابراز کرد: دولت تجارت علمی، بحث شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهد ضمن اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها یک گام بزرگ در اقتصاد ایران است و مجلس و دولت با همکاری همدیگر باید این مسیر را طی کنند.

کوچکی‌نژاد تغییر قوانین مانع پیشرفت اقتصادی و مدیریت زمان را از جمله راهکارها در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و یادآور شد: حذف اختلاف‌های داخلی و افزایش ذخیره کالای اساسی در اقتصاد مقاومتی موثر است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه نخبگان و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی باید روحیه مقاومت مردم را بالا ببرند، تصریح کرد: مردم با آگاهی از وضعیت کشور برای مقابله با تحریم‌های دشمن آمادگی بیشتری پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول