اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

موفقیت اقتصاد مقاومتی در گرو همکاری مردم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: موفقیت اقتصاد مقاومتی در گرو همکاری و همدلی همه آحاد ملت و دولت بوده و مسئولان باید زمینه اقتصاد بومی و مردمی را فراهم کنند.

موفقیت اقتصاد مقاومتی در گرو همکاری مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با بیان اینکه یکی از ثمرات تقوا درک صحیح برای انجام عبادات است اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی، هیچ چیز برای خداوند بهتر از این نیست که بندگانش معصیت نکنند.

وی در ادامه به عوامل پیدایش نفاق اشاره کرد و افزود: شنیدن غنا و پرداختن به لهو و لعب از عوامل این خصیصه منفی است ضمن اینکه بگو مگوهای بی‌حاصل و دشمنی کردن با برادران دینی نیز نفاق را در انسان به وجود می‌آورد.

امام جمعه قم دروغ، خلف وعده، خیانت در عهد و پیمان و ارتکاب گناه به سبب دشمنی با دیگران را از دیگر عوامل به وجود آورنده نفاق برشمرد و خاطر نشان کرد: در برخی روایات ترک پی در پی سه نماز جمعه بدون عذر موجه نیز عامل نفاق معرفی شده است.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به فرصت خوب رمضان برای تحصیل تقوای الهی گفت: در این ماه شیطان در غل و زنجیر بوده و به دلیل ترک مفطرات، نفس انسان نیز در کنترل قرار می‌گیرد.

سعیدی ادامه داد: در 15 رمضان المبارک امام حسن مجتبی (ع) پا به عرصه وجود نهاد و او کسی بود که پیامبر اسلام (ص) در شأن او فرمود «حسن سید جوانان بهشت و حجت خدا بر روی زمین است، کلام و امر او کلام و امر من است و هر کس او را فرمان برد مرا فرمان‌برداری کرده است».

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با اشاره به شب‌های احیا و قدر گفت: قدر شب نزول قرآن برای صعود انسان است، زیرا مقدرات یک سال در آن تعیین می‌شود و امیدواریم امسال هم همچون سال‌های گذشته مردم ایران به ویژه جوانان در مساجد حاضر شوند زیرا خداوند نظر رحمت خاص خود را در شب قدر به بندگان دارد.

وی خاطر نشان کرد: در 19 ماه رمضان شقی‌ترین مردم ضربتی به پیشانی امیرمؤمنان علی (ع) وارد ساخت و همین امر شب‌های احیا را برای شیعیان به صورت ویژه درآورده است.

سعیدی در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: دیده‌بان همیشه بیدار ملت ایران یعنی مقام معظم رهبری با نگاهی نافذ این بحث را مطرح کردند تا با جنگ ناجوانمردانه اقتصادی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند مقابله کنند.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در واقع یک برنامه اقتصادی برای تقویت اقتدار ملی در برابر تهدیدات بیرونی است و زمینه رشد و ترقی را برای کشور فراهم می‌کند.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی توجه و اتکا به بیگانگان به حداقل رسیده و تولید ملی افزایش می‌یابد زیرا دشمنان از رشد و پیشرفت ایران و بالا رفتن درآمدها ناراحت بوده و از رشد علمی و صنعتی ملت ما جلوگیری می‌کنند.

سعیدی موفقیت اقتصاد مقاومتی در گرو همکاری و همدلی همه آحاد ملت و دولت و مسئولان دانست و تصریح کرد: مسئولان باید بر اساس اصل 44 قانون اساسی اقتصاد مردمی و بومی را رواج داده و موانع پیش رو را برطرف کنند و در این زمینه از همه ظرفیت‌های داخلی استفاده کرده و وابستگی به نفت را قطع کنند و یکی از الزامات این امر کاهش واردات بی‌رویه است.

امام جمعه قم ضمن توصیه به همه مردم برای پرهیز از خرید کالاهای خارجی و اسراف گفت: علاوه بر این باید صبر و شکیبایی در مقابله با تهدیدات و تحریم‌ها افزایش یابد و در این صورت اگر اقتصاد مقاومتی در شکل صحیح خود اجرا شود ضربه‌های دشمنان نه تنها کارآیی نخواهند داشت بلکه به خودشان برمی‌گردد.

وی به 16 مرداد و سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اشاره کرد و بیان داشت: هدف از راه‌اندازی این نهاد توسعه امور فرهنگی جامعه به وسیله همکاری حوزه و دانشگاه است.

سعیدی با تبریک روز خبرنگار به جامعه خبری کشور اظهار کرد: خبرنگاران مسئولیت‌های سنگینی دارند که از آن جمله می‌توان به بیان حقایق، تقویت باورها، گسترش فرهنگ دینی و بومی، جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان، معرفی الگوهای صحیح برای رشد جامعه و رعایت شئون و اسرار مردم اشاره کرد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در ادامه به درد و غم جانکاه مسلمانان سوریه و میانمار در ماه رمضان امسال اشاره کرد و افزود: در میانمار بودائیان متعصب با حمایت صهیونیست‌ها و چراغ سبز آمریکا رنج و سختی فراوانی بر مسلمانان وارد کرده و آنها را مجبور به ترک کشورشان کرده‌اند و در سوریه نیز مسلمانان این کشور در میان آتش و خون روزه می‌گیرند.

وی گفت: اتحاد شوم غرب و صهیونیست‌ها از یک طرف و اتهامات واهی کشورهای به ظاهر مسلمان یعنی ترکیه و عربستان به سوریه موجب بروز مشکلات در این کشور شده است، اما به حول و قوه الهی مردم سوریه بر کفار و منافقان مسلمان پیروز خواهند شد.

سعیدی ادامه داد: شیعیان عربستان نیز با توجه به دستگیری شیخ نمر مقاومت گسترده‌ای از خود نشان داده‌اند و مردم بحرین تظاهرات و اعتراض به منظور سرنگونی رژیم آل خلیفه را به عنوان یک وظیفه بعد از افطار می‌دانند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول