اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

اقتصاد مقاومتی شاه‌کلید قفل تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان اقتصاد مقاومتی را شاه‌کلید باز کردن قفل تحریم‌ها توصیف و تاکید کرد: یکی از راه‌های عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز کنونی جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است.

اقتصاد مقاومتی شاه‌کلید قفل تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از محققان، پژوهشگران، متخصصان و نوآوران در عرصه علم و فناوری و مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری، علم را سرمایه‌ای جوشان و تمام‌نشدنی برای کشور دانستند و با اشاره به نقش اقتصادِ مبتنی بر دانش و علم در ارتقای هویت ملی، قدرت سیاسی و استقلال کشور تأکید کردند: ایران، امروز در یک مقطع ماندگار تاریخی و حساس قرار دارد که شناخت صحیح مسئولیت‌ها و ایفای آنها، قطعاً ملت ایران را به افق های نویدبخش و آرمان‌های مورد نظر خواهد رساند.

خطیب جمعه مهربان به تاکیدات مجدد مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ولی امر مسلمین جهان تاکید کردند که یکی از راه‌های عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز کنونی، جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک واقعیتی است که باید محقق شود.

جلیلی با تاکید بر بهره‌برداری حداکثری از امکانات حداقلی به وظیفه دولت در خصوص حمایت از نخبگان از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های دولتی باید با رصد اختراعات و شناسایی نخبگان فکری و حمایت از آنها، زمینه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان جدید را به وجود آورند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به سرمایه‌گذاری برخی کشورهای خارجی برای شناسایی و جذب استعدادهای داخلی، لزوم جلوگیری از این پدیده را از طریق منطقی و ایجاد مشوق‌ها و حمایت‌های لازم خاطرنشان کرد و افزود: یکی از مسائلی که در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، اجرایی نشدن قانون حمایت از این شرکت‌ها است که آیین‌نامه اجرایی آن باید هرچه زودتر ابلاغ شود.

جلیلی در ادامه به تحولات منطقه و اتفاقات روی داده در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: اتحادیه عرب و ناتو در سوریه شکست خوردند و ارتش سوریه در حال پاکسازی این کشور از وجود مخالفان و تروریست‌هاست و با بازگشت تدریجی آرامش به مناطق مختلف دمشق ، ارتش سوریه در حال پاکسازی شهر حلب از وجود مخالفان و تروریست‌هاست.

امام جمعه مهربان با اشاره به اتفاقات اخیر در شرق کشور عربستان از دولت این کشور خواست که حقوق مردم را مراعات کنند و در این خصوص دقت نظر لازم را داشته باشند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به سکوت یک ماهه کشورهای مدعی حقوق بشر در خصوص کشتار مسلمانان کشور میانمار اظهار کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر و دموکراسی، تازه پس از گذشت یک ماه از کشتار مسلمانان در کشور میانمار متوجه این کشتارها شده‌اند.

جلیلی با تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در مورد نام امام حسن گفت: این نام تجلی تمام اسماء خداست که خداوند به پیامبر هدیه کرد به همین سبب پیامبر می‌فرماید: امام حسن نور چشم من و هدیه خداست.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت 14 مرداد، سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی افزود: وعده صریح الهی است که مستضعفان و کسانی که حقوق آن‌ها به شکل‌های مختلف نقض شده است و مورد بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند، بر بی‌عدالتی‌ها سیطره خواهند یافت اما این وعده الهی باید ما را مصمم‌تر سازد که از میدان مبارزه برای حق و عدالت و صیانت از کرامت انسان‌ها عقب ننشینیم و با کوچک‌ترین ناملایمات، دست از حق‌جویی و حق‌خواهی برنداریم.

خطیب جمعه مهربان به تقارن سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: امسال این روز، با مناسبت اسلامی مهمی نیز همزمانی پیدا کرده و آن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) است که ما ایرانیان همراه با عموم شیعیان در سراسر جهان این روز را به عنوان روز اکرام، گرامی می‌داریم و با الگوبرداری از آن امام همام، روش و منش تکریم‌آمیز و کمک به مستمندان و نیازمندان را سرلوحه عمل خود قرار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین جلیلی با گرامیداشت 14 مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت تصریح کرد: در 14 مرداد سال 1285هجری شمسی مصادف با 14 جمادی الثانی سال 1324هجری قمری در پی اعتراضات مردمی و رهبری و حمایت روحانیون برجسته تهران، عتبات مقدسه و دیگر شهرهای ایران مانند اصفهان و تبریز؛ مظفرالدین شاه قاجار به صدور فرمان مشروطیت گردن نهاد و در آن فرمان، نقش ملت در اداره امور کشور و پایان استبداد سلطنتی و تأسیس مجلس شورای ملی و عدالتخانه تصریح کرد.

خطیب جمعه مهربان در ادامه با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی که به نام روز خبرنگار نام‌گذاری شده است، افزود: در عصر حاضر که از فرهنگ به عنوان زیربنا و بستر توسعه و پیشرفت یک جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یاد می‌شود و تلاش روزافزون دشمنان برای تخریب سرمایه‌های اجتماعی کشور از طریق تهاجم فرهنگی هر روز جدی‌تر می‌شود، رسانه‌ها به عنوان ابزاری موثر در آموزش، فرهنگ‌سازی و دفاع فرهنگی جامعه هستند.

جلیلی با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند و باید با رعایت صداقت در حرفه خبرنگاری، به عنوان  پل ارتباطی مطمئن بین مردم و مسئولان عمل کنند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول