اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرم‌آباد:

زندگی مقاومتی لازمه اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرم‌آباد داشتن روحیه جهادی، اعتماد به نفس و همچنین پرهیز از فساد و حرام اقتصادی را سه ضلع اساسی الگوی اقتصاد مقاومتی برشمرد و زندگی مقاومتی را باید لازمه اقتصاد مقاومتی دانست.

زندگی مقاومتی لازمه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم آباد ضمن تبریک روز خبرنگار و تشکر از تلاش و کوشش این قشر گفت: بیان حقایق به صورت شفاف و دقیق، دفاع از حقوق مردم در کنار ترویج ایده و اندیشه‌های رهبری، تحکیم فرهنگ عمومی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان از جمله رسالت‌ها و وظایف سنگین خبرنگاران است که باید با تعهد، صداقت،‌ صراحت و شجاعت در این راه پرخطر و در شرایط فعلی نظام را تقویت کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران در موقعیت فعلی نظام، گفت: خبرنگاری یک رسالت خطیر در جهت آگاه کردن مردم و بیان حقایق است و این قشر از جامعه در صف مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمنان خدمت می‌کنند.

وی خبرنگار موفق را فردی با انگیزه قوی و خلاق که به دنبال کشف حقایق است، دانست و افزود: خدا را شکر خبرنگاران استان لرستان نیز به خوبی وظیفه خود را می‌شناسند و تا به امروز نیز موفق عمل کرده‌اند.

میرعمادی توجه ویژه به قشر خبرنگار را موجب تسریع در انجام روند امور و توسعه هرچه بیشتر استان دانست و افزود: این قشر زحمتکش قلم و بیان خود را در راه پیشرفت و سعادت جامعه به کار گرفته‌اند و در بیشتر مواقع از حق و حقوق خود نیز چشم‌پوشی می‌کنند؛ پس وظیفه ما مسئولان است که به آنان توجه بیشتری داشته باشیم.

وی رسانه را یکی از ابزار تبلیغی دست دشمنان خواند و گفت: استکبار جهانی به خوبی از رسانه‌ها کار می‌کشند و به وسیله همین رسانه‌ها هر روز یک هیاهو و جنجال جدید را در جهت تشویش ذهن ملت ایران به راه می‌اندازد.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: واقعیت‌سازی و واقعیت‌نمایی به وسیله رسانه‌ها بیشترین کمک را به آمریکا و همدستانش در راستای انتشار دروغ‌های بزرگ کرده است و در همین شرایط وظیفه خبرنگاران ما سنگین‌تر می‌شود، چراکه در عین حال که باید به دنبال موارد توسعه‌ای و پیشرفت داخلی باشند باید همزمان به دنبال خنثی‌سازی دسیسه‌ها و نیرنگ‌های رسانه‌ای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی نیز باشند.

میرعمادی شهید صارمی به عنوان یک خبرنگار لرستانی را الگویی تمام عیار برای خبرنگاران استان و کشور دانست و افزود: شهید صارمی که با گلوله ناجوانمردانه طالبان راه حق را برای خود برگزید گواه صادقی بر مظلومیت خبرنگاران است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: حقوق بشر اسلامی یکی از مواردی است که همواره باید مورد نظر تمام اقشار جوامع اسلامی به خصوص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی به وقایع اخیر در کشورهای میانمار، سوریه و بحرین اشاره کرد و گفت: آنچه که مردم مسلمان این کشورها با آن درگیر هستند فراتر از نقض حقوق بشر است اما گویا این بزرگترین ناقضان حقوق بشر یعنی امریکا و اسرائیل آنها را نمی‌بینند و باز هم مثل همیشه دهانشان از ادعا پر است.

وی اظهار داشت: این روزها آنچه که بر سر مردم مسلمان میانمار، سوریه و بحرین مظلوم می‌گذرد آیا حقوق بشر نیست و یقینا آمریکا شریک این جرم‌هاست و باید پاسخ بدهد؟

میرعمادی در ادامه به منزلت و شأن شب‌های قدر اشاره کرد و از نمازگزاران روزه‌دار لرستانی خواست تا خود را برای شب‌زنده‌داری، دعا و تلاوت قرآن آماده کنند.

وی افزود: باید برای ورود به لیلة‌القدر آماده شویم و در این روزهای بزرگ که با نام امام حسن مجتبی(ع) و امیر‌مؤمنان متبرک است به فکر اکرام ایتام باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان از امام حسن مجتبی(ع) را امام اسوه صبر، امام علم و حلم و امام مقاوم در برابر سختی‌ها یاد کرد و افزود: نیمه مبارک ماه رمضان تولد این امام بزرگ و آغاز هفته ایتام است که ما نیز باید همچون آن امام بزرگوار در مسئله رسیدگی به ایتام نه فقط به بحث گرسنگی آنها توجه کنیم بلکه باید احساس کمبود پدر را برای آنان جبران نماییم.

میرعمادی همچنین به تشریح زوایای اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: داشتن روحیه جهادی برای کار و تلاش، اعتماد به نفس برای تولید و خلاقیت و همچنین پرهیز از فساد و حرام اقتصادی، سه ضلع اساسی الگوی اقتصاد مقاومتی می‌باشند و زندگی مقاومتی را باید لازمه اقتصاد مقاومتی بدانیم چراکه شکمی که از حرام پر شده باشد در برابر هیچ منکری مقاومت نخواهد کرد.

امام جمعه خرم‌آباد در پایان به برخی از اثرات حرام‌خوری بر ذهن و زندگی فرد مسلمان اشاره کرد و اظهار داشت: بی‌میلی نسبت به عبادت و حتی فراتر از آن ترک عبادات در کنار قساوت قلب و سنگ‌دلی و بی‌میلی نسبت به حقایق از اولین آثار حرام‌خوری است که اگر می‌خواهیم فرزندان صالح تربیت کنیم باید مواظب لقمه‌های حلال باشیم.

وی افزود: دوری از ولایت و حتی کشتن ولی خدا از جمله آثار حرام‌خوری است که در تاریخ اسلام می‌توان مثال‌های فراوان برای آن پیدا کرد.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول