اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان:

نقشه راه صنعت خودرو تدوین می‏‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان از تدوین نقشه راه صنعت خودرو خبر داد و گفت: بررسی اولیه این طرح در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

نقشه راه صنعت خودرو تدوین می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسن عصارحسینی پیش از ظهر امروز در گردهمایی تولیدکنندگان استان سمنان که با حضور علی‏رضا خسروی، نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات انجمن مدیران صنایع استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: نقشه راه صنعت خودرو تا 15 روز آینده تدوین می‏‌شود تا به زودی و با حمایت نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس، در کمیسیون صنایع خانه ملت مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این نقشه راه، تمام مشکلاتی که صنعت خودروی کشور با آن دست و پنجه نرم می‏‌کند و وضع صنایع پایین‏‌دستی نظیر قطعه‏‌سازان مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادهای لازم برای رفع آن ارائه شده است.

* دوره برگشت سرمایه در گردش باید به 24 ماه افزایش یابد

عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان همچنین با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز صنایع کشور و به تبع آن استان سمنان، نحوه بازپرداخت سرمایه در گردش دریافتی از بانک‏‌های عامل است، اظهار داشت: بانک مرکزی با اختصاص اعتباراتی در بخش سرمایه در گردش می‏‌کوشد تا واحدهای تولیدی دارای فروش مطلوب را کمک کند که توسعه یابند و تولید و فروش آنها بیشتر شود.

عصارحسینی اضافه کرد: اما در این بین، باید در نظر داشت که دوره تامین مواد اولیه و تولید در واحدهای صنعتی مختلف از پنج تا شش ماه به طور میانگین به طول می‏انجامد و همچنین زمان بازگشت درآمدهای حاصل از فروش تولیدات نیز بین 15 تا 16 ماه است.

وی تصریح کرد: با این احتساب، زمانی که یک تولیدکننده به درآمد نهایی حاصل از فروش تولیدات خود می‏‌رسد، ممکن است حتی تا بیش از 24 ماه طول بکشد.

عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان با بیان اینکه در برخی مواقع زمان برگشت درآمدها حتی از این نیز طولانی‏‌تر شده است و در صنعت خودرو از دو ماه در گذشته، امروز به بیش از 9 ماه رسیده و تا یک سال نیز گاهی کشیده می‏‌شود، خواستار توجه مسئولان بانک مرکزی به این دوره تولید و برگشت پول شد.

* صنایع به طور خودکار درگیر معوقات می‏‌شوند

عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان همچنین با بیان اینکه این امور دست به دست هم می‏‌دهد تا به طور خودکار صنایع با معوقاتی در زمینه برگشت سرمایه در گردش مواجه شوند، گفت: دولت باید در این بخش بیشتر به صنایع یاری برساند.

عصارحسینی اضافه کرد: به هیچ شکلی امکان ندارد که صنایع بتوانند تسهیلات سرمایه در گردشی را که از بانک دریافت کرده‏‌اند، به‏‌موقع بازپرداخت کنند و روند فعلی همواره آنها را با معوقاتی رو به‌رو می‏‌سازد.

وی در عین حال گفت: واحدهای تولیدی که معوقه بانکی در این بخش دارند، به هیچ وجه تولیدکنندگان زمین‏‌گیری نیستند؛ اما درآمدهای حاصل از فروش تولیدات آنها بازگشتی نداشته است که بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان با بیان اینکه در صنایع مختلف میزان موادبری و سرمایه در گردش مورد نیاز متفاوت است، تصریح کرد: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از 12 ماه کنونی باید به 24 ماه افزایش یابد تا این مشکلات به طور طبیعی برطرف شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول