اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

صادرات بیش از 8 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در سال جاری 8 میلیون و 276 هزار دلار کالای صنعتی و معدنی از گمرک همدان به 9 کشور جهان صادر شده است.

صادرات بیش از 8 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از همدان

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال جاری 8 میلیون و 276 هزار دلار کالا در بخش صنعت و معدن از طریق گمرک استان به دیگر کشورها صادر شده است.

وی گفت: از این میزان صادرات 6 میلیون و 880 هزار دلار کالا در زیرشاخه صنعت بوده که معادل 22.5 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: یک‌میلیون و 376 هزار دلار در بخش مواد شیمیایی معادل 4.5 درصد از صادرات استان و 21 هزار دلار در بخش معدن صادر شده است.

وی با بیان اینکه اقلام صادراتی این بخش شامل 26 قلم کالا است، افزود: مهم‌ترین این اقلام در زیرشاخه صنعت، مربوط به سیمان بوده که 2 میلیون و 114 هزار دلار صادرات داشته است.

فرشچی‌موحد اظهار داشت: چینی‌آلات بهداشتی با صادرات یک میلیون و 121 هزار دلاری، ظروف آلومینیومی با صادرات 850 هزار دلاری، کاشی با صادرات 832 هزار دلار و ظروف تفلون با صادرات 377 هزار دلاری در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین کالای صادراتی در زیرشاخه مواد شیمیایی نیز رزین بوده که 817 هزار دلار صادرات داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه صادرات بخش معدن 20 هزار دلار بوده است، تصریح کرد: صادرات کالا در این بخش پس از یک وقفه یک ساله دوباره شروع شده است.

وی افزود: کالاهای بخش صنعت و معدن از همدان به کشورهای انگلستان، ترکمنستان، عراق، امارات، پاکستان، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و اتیوپی صادر می‌شود.

فرشچی‌موحد در پایان سخنانش ابراز داشت: در تیرماه سال جاری صادرات این بخش 3 میلیون و 110 هزار دلار به وزن 14 هزار و 832 تن بوده است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول