اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صنایع دستی استان اردبیل:

حضور 150 صنعتگر صنایع دستی در نمایشگاه اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: در نمایشگاه صنایع دستی اردبیل 150صنعتگر کشور جدید‌ترین محصولات خود را عرضه کرده و به معرض دید می‌گذارند.

حضور 150 صنعتگر صنایع دستی در نمایشگاه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا دباغ‌عبداللهی در جلسه صبح امروز کارگروه توسعه گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: صنایع دستی به عنوان ملی‌ترین تولید کشورمان نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و کار‌آفرینی دارد به طوری که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی فعالیت همه جانبه این بخش می‌تواند به تحرک و پویایی اقتصاد استان کمک کند.

وی سیاست حمایتی دولت نهم و دهم از حوزه صنایع دستی و رفع دغدغه‌های صادرات در این حوزه را یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ با حمایت دولت قرار است رقم صادراتی صنایع دستی از 600 میلیون دلار امسال به 1.5 میلیارد دلار برسد که امیدواریم با تحقق آن شاهد رونق و گستردگی فعالیت در این حوزه باشیم.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در همین راستا و با هدف معرفی قابلیت‌های صنایع دستی استان نمایشگاه صنایع دستی از 6 تا 10 شهریور ماه در اردبیل برپا خواهد بود تا بیش از 150 صنعتگر و هنرمند این عرصه از 30 استان کشور محصولات خود را عرضه کنند.

دباغ عبداللهی تامین بازار فروش برای محصولات صنایع دستی را بسیار مهم و با اهمیت توصیف کرد و افزود: ما با توجه به اینکه در شهریور ماه با پیک مسافر روبرو هستیم محل برگزاری نمایشگاه را مجموعه شوراسنتر اردبیل تعیین کردیم تا از این طریق هم مشکل ترافیک و محدودیت‌های مکانی برطرف شود و هم امکان دسترسی مردم بهتر فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول برپایی این نمایشگاه‌ها را در رونق و اشاعه این بخش و حمایت صنعتگران و هنرمندان بسیار مهم توصیف کرد و بیان داشت: ما از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی برای افتتاح این مراسم دعوت کردیم ولی به احتمال بسیار قوی معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در این مراسم حضور پیدا خواهد کرد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یکی از سیاست‌های حمایتی دولت از این بخش را مهیا کردن امکان برای حضور در صنعتگران برای نمایشگاه‌های خارج از کشور اعلام کرد و یادآور شد:‌ قرار است در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل حضور یافته و تولیدات خود را عرضه کنند.

عبداللهی ادامه داد:‌ ما از ضعف صادراتی در استان رنج می‌بریم به طوری که واحد ارزیابی صنایع دستی در گمرک فعال نیست که انتظار می‌رود با برقراری این واحد زمینه صادرات صنایع دستی از گمرک اردبیل فراهم شود تا این صادرات از طریق گمرکات آذربایجان شرقی به تهران انجام نشود.

وی تصریح کرد: ما شاهد فعالیت 16 هزار کارگاه شهری در حوزه صنایع دستی هستیم و بیش از 90 هزار نفر در این حوزه فعالیت می‌کنند که زمینه برای صادرات محصولات متنوع نیز فراهم آید.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان سخنان خود از تهیه فضا و محل اسکان در خارج از استان در زمان برگزاری نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: خوابگاه دانشکده فنی رازی در این زمینه تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول