اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تخصصی شدن آیین دادرسی

مشاوران صنعتی به رئیس دادگاه مشاوره می‌دهند

خبرگزاری فارس: رئییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه لایحه آیین دادرسی تجاری در این کمیسیون بررسی شد، گفت: با تصویب نهایی این لایحه آیین دادرسی به شکل تخصصی با حضور مشاوران صنعتی بررسی می‌‌شوند.

مشاوران صنعتی به رئیس دادگاه مشاوره می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بررسی لایحه آیین دادرسی تجاری و لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین دو  دستور کار نشست کمیسیون بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی درباره لایحه آیین دادرسی تجاری، توضیح داد: بخش‌هایی از این لایحه که به کمیسیون صنایع مربوط می‌شد در نشست کمیسیون مطرح شد و به تأئید نمایندگان عضو کمیسیون رسید.

وی با بیان اینکه این لایحه، لایحه با اهمیتی است که موجب تخصصی شدن دادگاه‌ها می‌شود، افزود: با تخصصی شدن دادگاه‌ها، جرایم صنعتگران به شکل دقیق‌‌تری بررسی می‌شود و مشاورانی از خود صنعتگران به رییس دادگاه مشورت می‌دهند.

رحمانی کاهش حالت کیفری و تخصصی شدن در دادگاه‌ها را به نفع کشور دانست و یادآور شد: این روش از دادرسی موجب کاهش زمان و بررسی دقیق‌تر به پرونده‌ها می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین، دیگر موضوع مورد بحث در نشست کمیسیون بود که یک ماده از این لایحه به تصویب رسید و بررسی سایر مواد آن به نشست بعدی کمیسیون موکول شد.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول