اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان اعلام کرد

تولید 220 میلیون نشاء به روش صنعتی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه مکانیزه کردن نشاء کمک بزرگی به کاهش هزینه تولید محصولات سبزی و صیفی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 220 میلیون نشاء به روش صنعتی در استان تولید شود.

تولید 220 میلیون نشاء به روش صنعتی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کوروش صادقی بعد از ظهر امروز طی نشستی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی هرمزگان در این رابطه اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدید سازمان در ارائه تکنولوژی‌های نوین در مزارع، ساماندهی تولید نشاء مکانیزه توسط تولید کنندگان به عنوان اولویت اصلی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 50 هزار هکتار از اراضی استان به کشت سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت حدود 70 درصد آن (35 هزار هکتار) به روش کشت نشاء انجام می‌شود که بیش از 90 درصد آن به روش کشت نشاء سنتی می‌گرفت.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان کرد: سال زراعی گذشته نیز 200 میلیون نشاء به روش صنعتی در سطح این استان تولید و توزیع شد که این امر در راستای کاهش هزینه تولید محصولات صیفی و افزایش درآمد بهره‌برداران انجام شد.

صادقی ادامه داد: تولید محصول در زمان خلاء محصولات اساسی کشور، صرفه‌جویی ارزی، کاهش مصرف آب و بالا رفتن راندمان مصرف آب، تولید محصول با بازارپسندی مناسب و کیفیت عالی و زودرسی 15 روزه محصول از دیگر مزایای این طرح است.

به گفته وی، میزان نشاء مورد نیاز استان بالغ بر 420 میلیون نشاء است که توسط تولید کنندگان داخلی تامین می‌شود.

نشاء مکانیزه سبب بالا رفتن عملکرد و کاهش هزینه‌های تولید به میزان 30 درصد و هم‌چنین این روش در قالب کسب مجوز و رعایت استانداردهای لازم توسط تولید کنندگان تحقق می‌یابد و موجب کاهش مصرف بذر از 500 گرم به 67 گرم می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول