اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرعباس:

وزارت صنعت باید پاسخگوی فروش گوشت حرام به مردم باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرعباس در ادامه سلسله بحث‌های خود پیرامون ذبح دام، گفت: اگر وزارت صنعت گوشت مرغ‌های فاقد نشان "ذبح حلال تحت نظارت دامپزشکی و نماینده ایران" را وارد کرده باشد باید پاسخگوی "فروش گوشت حرام به مردم" باشد.

وزارت صنعت باید پاسخگوی فروش گوشت حرام به مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس به فرا رسیدن روز 17 مرداد اشاره و اظهار داشت: خبرنگاران باید با تعهد کار خود را انجام دهند و خبر را آن طور که هست بدون کم و زیاد به گوش مردم برسانند.

وی با بیان اینکه، قلم خبرنگار باید وسیله انتقال حقایق باشد و نباید در این خصوص کوتاهی از سوی خبرنگاران صورت گیرد، اضافه کرد: خبرنگاران در استان با شرایطی سخت چه در بعد شرایط آب و هوایی و چه در بعد امکاناتی به فعالیت مشغول هستند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه به فرا رسیدن شب‌های قدر اشاره و افزود: فضیلت شب‌های قدر بر هیچ کش پوشیده نیست و نمانده و در این راستا روزه‌داران باید قدر این شب‌ها را بدانند.

وی در ادامه با بیان اینکه گسترش امور قرآنی و مفاهیم این کتاب آسمانی از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: نهضت حفظ قرآن کریم با هدایت‌های مقام معظم رهبری در جامعه ایجاد شده اما باید در کنار حفظ آیات قرآن، نسبت به حفظ و گسترش مفاهیم قرآنی نیز توجه لازم را داشته باشیم.

نماینده مردم هرمزگان همانند هفته‌های گذشته پیرامون دستورات فقه شیعه در رابطه با ذبح دام از واردات و فروش گوشت‌های مرغ فاقد ذبح اسلامی در کشور به شدت انتقاد کرد.

به گفته وی، طبق احکام شرعی گوشت‌های مرغ فاقد ذبح اسلامی نجس هستند و خوردن آن‌ها نیز حرام است و هر پولی که از طریق فروش این نوع گوشت به دست آید حرام است.

خطیب جمعه بندرعباس خواستار "چاره‌اندیشی سریع برای این وضعیت" شد.

نعیم‌آبادی بدون اشاره به موضوع و یا نام بردن از کسی، اضافه کرد: من با کسی درگیری و بحث سیاسی ندارم بلکه بحث من کاملا شرعی است.

وی تاکید کرد: حال اگر وزارت صنعت و تجارت این مرغ‌ها را وارد کرده باید پاسخگو باشد که چرا گوشت مرغ حرام را به مردم می‌فروشد و مرغ حرام را وارد سفره مردم می‌کند.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: هر مرغی که روی بسته بندی آن جمله "ذبح حلال تحت نظارت سازمان دامپزشکی و نماینده مذهبی جمهوری اسلامی ایران " نوشته شده باشد حلال است و خوردن آن اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: اما مرغ‌هایی که بسته بندی آن‌ها فاقد این جمله باشد از هر کشوری که وارد شده باشند، نجس هستند و خوردن آن‌ها حرام است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی را تبریک و گفت: این نهاد منشأ خدمات فراوانی برای انقلاب اسلامی بوده است.

نعیم‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن (ع) گفت: امام حسن عابدترین و زاهدترین فرد در زمان خودش بود.

وی خاطرنشان کرد: کرامت این امام همام زبانزد خاص و عام بود به گونه‌ای که در زمان زندگی خود سه بار تمامی اموالش را تقسیم کرد و به فقرا کمک می‌کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول