اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

طرح جامع مسجدمحوری در استان زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: شناسایی نیازمندان واقعی از اهداف طرح جامع مسجدمحوری است.

طرح جامع مسجدمحوری در استان زنجان اجرا می‌شود

بهرام ولی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان طرح جامع مسجدمحوری را از طرح‌های اجرایی کمیته امداد از ماه مبارک رمضان سال جاری عنوان کرد و افزود: این طرح با تشکیل هسته‌های مردمی متشکل از امام جماعت به عنوان مسئول و رکن، اعضای هیئت امنا، اعضای بسیج پایگاه مسجد و معتمدین محل اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای طرح جامع مسجدمحوری احیای کارکردهای مسجد بر اساس سنت و سیره پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در بحث رسیدگی به مشکلات مردم خصوصا نیازمندان محل است، افزود: رونق بخشیدن به مساجد به عنوان مرکز عبادی، سیاسی، اجتماعی و ... به ویژه با حضور جوانان و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در قبال همسایگان و مومنان و ارتقای همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی از دیگر اهدافی است که به منظور اجرای این طرح دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان واگذاری کار مردم به خود مردم طبق فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری و ارتقای جایگاه مردمی کمیته امداد، ایجاد شبکه‌های مردمی مرتبط با امداد در راستای مدیریت انفاقات و اعانات و یکپارچه و هدفمندکردن کمک‌ها به نیازمندان در راستای توانمندی خانواده‌ها و پرهیز از کارهای موازی را از اهداف طرح جامع مسجدمحوری عنوان کرد و افزود: محور قرار دادن مساجد در جمع‌آوری اعانات و کمک‌های مردمی و همچنین هزینه کرد این کمک‌ها از طریق خود هسته‌های مردمی مساجد برای محرومان همان محل نیز از اهدافی است که در راستای اجرای طرح مذکور دنبال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح محسنین در قالب حامی یابی برای خانواده‌های بد سرپرست افزود: طرح رضوان برای تامین مسکن برای خانوارهای نیازمند (تهیه مسکن، اجاره، بازسازی)، طرح ماعون به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد را نیز از دیگر طرح‌های اجرایی کمیته امداد عنوان کرد.

ولی‌زاده طرح یاسین را در قالب کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، طرح فلاح در قالب گردهمایی آموزشی و مذهبی و همچنین حج فقرا را در قالب جمع‌آوری کمک به منظور اعزام مددجویان به مشهد مقدس را از طرح‌های اجرایی کمیته امداد عنوان کرد و افزود: طرح رحمت نیز در قالب جمع‌آوری کمک برای زندانیان نیازمند که با همکاری ستاد دیه استان در قالب برگزاری جشن گلریزان در شهرستان های زنجان، ابهر و خرم‌دره از دیگر طرح‌های اجرایی کمیته امداد است.

وی طرح کوثر در قالب تامین جهیزیه نوعروسان مددجو را از طرح‌های اجرایی کمیته امداد عنوان کرد و افزود: سال گذشته در قالب این طرح یک هزار و 860 جهیزیه به نوعروسان هدیه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین با اشاره به اجرای طرح شفا اضافه کرد: در حال حاضر 200 بیمار صعب‌العلاج زیرپوشش کمیته امداد در انتظار کمک‌های مردمی در قالب اجرای این طرح هستند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول