اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان:

ترویج عرفان کاذب آخرین اسلحه غرب علیه اسلام است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان گفت: ترویج عرفان‌های کاذب به ویژه در بحث مسیحیت آخرین اسلحه غرب علیه اسلام است.

ترویج عرفان کاذب آخرین اسلحه غرب علیه اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام علی کریمیان ظهر امروز در جلسه کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع «میزان آزادی انسان در انتخاب دین» ویژه طرح ضیافت اندیشه قرآنی در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه بحث آزادی در انتخاب دین یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی است که اغلب دانشجویان به دنبال پاسخ آن هستند، اظهار کرد: اگر فرض بر این باشد که مسلمانی به دنبال تغییر دین خود و انتخاب دین دیگری باشد ضمن اینکه نیازمند شناخت کامل دین اسلام است نیاز به وجود دینی برتر از اسلام دارد که به خاطر آن اسلام را کنار گذاشته و دین دیگری را برگزیند در حالی که چنین دینی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه غرب اخیرٱ بیشتر تولیدات سینمایی خود را متوجه اسلام هراسی کرده است، افزود: بیشتر افراد در غرب و کشورهای اروپایی در حال گرویدن به اسلام هستند در حالی که غرب می‌کوشد تا با اسلام‌هراسی این روند را متوقف کند.

این مسئول، ترویج عرفان‌های کاذب، ادیان گذشته و منسوخ شده را آخرین اسلحه غرب بر ضد اسلام دانست و گفت: ترویج این عرفان‌ها در غرب به خاطر ترس دشمن از گسترش اسلام در عالم است.

وی با بیان اینکه مسلمانانی که در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند نمی‌توانند ادعا کنند که تنها یک مسلمان شناسنامه‌ای هستند، اذعان کرد: کسی که در یک کشور اسلامی زندگی می‌کند با تمام آموزه‌های دینی و اسلامی آشنایی کافی دارد و باید در زندگی خود از این آموزه‌های دینی استفاده کند.

کریمیان ادامه داد: در ماه رمضان ختم کتاب آسمانی قرآن به مسلمانان سفارش شده؛ در حالی که در مسیحیت و یهودیت چنین سفارشی نشده است زیرا کتاب‌های آسمانی این ادیان چنان مورد تحریف قرار گرفته‌اند که بزرگان این ادیان حتی خواندن آن را به پیروان خود توصیه نمی‌کنند.

وی برخی از اندیشه‌های نادرست در مسیحیت را برشمرد و افزود: در اندیشه مسیحیت زن دروازه جهنم و عامل شیطان خوانده می‌شود و مسیحیان در مباحث انسان‌شناسی خود معتقد به وجود انسان‌های پاک نیستند در حالی که در اسلام زن مورد عزت و احترام واقع شده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد گیلان با اشاره به اینکه انواع شکنجه‌ها روشی برای ترویج مسیحیت در کلیساها بوده است، افزود: مسیحیان در گذشته با اقدام‌‌های تبلیغاتی خود کلیساها و مسیحیان را صلح‌دوست و انسان دوست و به دور از خشونت معرفی می‌کردند در حالی که شکنجه به عنوان ابزار عادی آنها در تغییر مذهب دیگران و تحمیل دیدگاه‌هایشان جایگاه ویژه‌ای داشته است.

وی با اشاره به اینکه امروزه موزه‌های زیادی در جهان وجود دارد که ابزار شکنجه و طریق انجام آن را به نمایش گذاشته‌اند اذعان کرد: بستن به چرخ کاترین، چهار میخ کردن، نشاندن به صندلی هرمی شکل به نام یهودا، پوشاندن چکمه آهنی، استفاده از ابزار گاروت برای شکستن گردن، خفه کردن در آب، نشاندن بر صندلی از جنس میخ برای تفتیش عقاید از جمله ابزار شکنجه در کلیساها بوده است.

کریمیان با تصریح بر اینکه بیشتر بزرگان ادیان دیگر با مطالعه اسلام به آن گرویدند، خاطرنشان کرد: اگر جوانی بر حسب نادانی اعلام خروج از اسلام کند بیانگر این نیست که همه مسلمانان در حال گرویدن به ادیان دیگر هستند بلکه اگر یکی از بزرگان ما از دین اسلام خارج شد تا دین دیگری را برگزیند برای ما خطر محسوب می‌شود که تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور به پرسش‌های مختلف دانشجویان درباره ادیان پاسخ داده شد.

انتهای پیام/ل10/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول