اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره‌های دانش‌آموزی صورت می‌پذیرد

بررسی عرفان‌های نوظهور و شبهات ادیان

خبرگزاری فارس: مسئول برنامه‌ریزی اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش از بررسی عرفان‌های نوظهور و شبهات ادیان در کارگاه‌های جشنواره‌های دانش‌آموزی خبر داد.

بررسی عرفان‌های نوظهور و شبهات ادیان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرضیه منوچهری ظهر امروز در پنجمین جشنواره احکام و انشای نماز، اظهار کرد: کارگاه‌های احکام، احکام خاص بانوان، احکام فقهی و حقوقی بانوان، شبهات احکام، فلسفه، احکام، روان‌شناسی احکام و بررسی ادیان مختلف و شبهات موجود عرفان‌های نوظهور برای نخبگان نماز کشور برگزار می‌شود.

دبیر و مسئول کمیته فنی این جشنواره بیان داشت: 14 کارگاه آموزشی که در هر کلاس 30 دانش‌آموز برتر عرصه معنوی نماز در آن شرکت دارند، این جشنواره را رونق بخشیده است.

منوچهری افزود: در کارگاه‌های آموزشی رشته انشای نماز، نگارش خلاق، شیوه‌ها و مهارت نویسندگی با رویکرد نماز و نیایش برای دختران برگزیده کشور در این رشته ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 14 استاد زبده از استان‌های مختلف کشور کار آموزشی جشنواره را برعهده دارند، تصریح کرد: طبق نظرسنجی انجام شده از دانش‌آموزان، محتوا و روش تدریس استادان مورد رضایت نخبگان نماز کشور واقع شده است.

کارشناس مسئول برنامه‌ریزی اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: از آنجا که مرحله کشوری مسابقات احکام و انشای نماز به صورت جشنواره و غیر رقابتی برگزار می‌شود، بر آن هستیم با اجرای کارگاه‌های آموزشی و بررسی مسائل روز و رفع شبهات، جشنواره را تخصصی سازیم.

در ادامه مسئول فرهنگی پنجمین جشنواره احکام و انشای نماز دختران کشور از اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه دختران دانش‌آموز سراسر کشور خبر داد و گفت: گروه فرهنگی آفتابگردان با 10 تن از خواهران طلبه‌ آموزش فرهنگی پنجمین جشنواره احکام و انشای نماز دختران دانش‌آموز را برعهده دارند.

صدیقه احدی افزود: تشکیل برج پیام و رادیو آفتابگردان با ویژه برنامه‌های اذان، استقبال و بدرقه از زائران حرم مطهر، مناجات‌های دعای عهد، اذان و بدرقه دانش‌آموزان برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی از جمله اقدامات این گروه بوده است.

احدی تصریح کرد: اردوهای دانش‌آموزی، پایگاهی برای نشر ارزش‌های معنوی، عفاف و حجاب و فن‌آوری جدید است.

مسئول فرهنگی پنجمین جشنواره احکام و انشای نماز دختران کشور، اظهار داشت: در پاتوق فرهنگی مستقر در دو بوستان شقایق و نیلوفر میز مطالعه همراه با کتاب‌های متنوع به روز از نظر سبکی و محتوایی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نوک پیکان دشمن به سمت دختران و زنان ایرانی است، افزود: برپایی جنگ‌های شادی با شعار "شاد کردن مومنان عبادت است"، عمل به این حدیث را با رویکرد طنز و نشاط، به این جشنواره معنا بخشیده است.

احدی از حضور خواهران طلبه برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و شبهات دینی و اجتماعی نخبگان نماز یاد کرد و افزود: انتخاب خادم‌الصلوة از بین دانش‌آموزان و اهدای جوایز به منتخبان پرسش‌های امام جماعت از اصول کار تیم آفتابگردان است.

وی خاطرنشان کرد: نشریه اردویی شب‌نامه با بیان اتفاقات طنز روزانه و مسابقات تصویری برداشت آزاد با موضوعات روز و بیداری اسلامی، اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان را برعهده دارد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول