اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

برگزاری همایش "عرفان ملی شرق " نشان جهالت و بی‌فکری است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از برگزاری همایش "عرفان ملی شرق" در شاهرود انتقاد کرد و گفت: برگزاری این همایش برای مسلمانان ننگ‌آور است و این موضوع نشانه جهالت و بی‌فکری برخی افرادی است.

برگزاری همایش "عرفان ملی شرق " نشان جهالت و بی‌فکری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی صبح امروز در حاشیه دیدار با اساتید دانشگاه علوم اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد، اظهار کرد: همایش "عرفان ملی شرق" که در شاهرود برگزار شد برای ما مسلمانان ننگ‌آور است.

وی افزود: این موضوع جهالت و بی فکری افرادی را می‌رساند که بدون تدبیر و اندیشه به چنین مسائلی پرداخته‌اند زیرا با مطالعه تذکره الاولیاء درمی‌یابید این همایشی که برای بایزیدبسطامی و ابوحسن خراقانی برگزار شده از سوابق پر افتخار ما به حساب نمی‌آید.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما با افزایش سطح آگاهی و علم خود باید در این مقطع از زمان شیخ توسی، دعای ابوحمزه، نهج‌البلاغه و افراد مورد علاقه اسلام را به جهانیان معرفی کنیم.

صافی گلپایگانی تصریح کرد: در ارتباط با مکتب اسلام، اهل‌البیت(ع) و عهدنامه مالک اشتر هیچ کس نمی‌تواند قیمت تعیین کند این در حالی است که پس از یک‌هزار و 400 سال عهدنامه مالک اشتر در منشور سازمان ملل مورد توجه جامعه غرب قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بسیار جالب است نخستین کسانی که به منشور سازمان ملل عمل نمی‌کنند افرادی هستند که فریاد بشر دوستی سر می‌دهند اما علی‌ابن ابی‌طالب(ع) نخستین فردی بود که به تمام موارد حقوق بشر اشاره و به آن عمل کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی شخصیت حضرت علی (ع) کتمان و پنهان مانده است که باید برای ترویج و تشویق مردمان جهان به اسلام ناب محمدی با تمام قدرت تلاش کنیم.

در ادامه حجت‌السلام محمد امامی معاون آموزشی دانشگاه علوم اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این دیدار یادآور شد: مدرسه میرزا جعفر و خیرات خان، نام قدیم مکان دانشگاه رضوی بود که پس از بازسازی و مرمت به نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی تغییر داد و تعداد دانشجویان این مرکز را 800 نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در سطح یک دروس صرف و نحو، منطق، لمعه و شرح لمعه تدریس می‌شود، ادامه داد: در سطح 2 (کارشناسی ارشد) رسائل، مکاتب، کفایه و درسطح دکتری به مدت 6 سال دروس خارج فقه و اصول تدریس می‌شود، همچنین مباحث تخصصی و پایان‌نامه نیز از مباحث تحصیلی این مرکز به شمار می‌رود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی این مرکز تلفیقی از دروس حوزه و دانشگاه است و در همین مرکز تهیه و برای تصویب به شورای عالی گسترش وزارت علوم فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول