اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما

«عرفان اسلامی و راهکارهای ترویج آن در رسانه» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «عرفان اسلامی و راهکارهای ترویج آن در رسانه» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

«عرفان اسلامی و راهکارهای ترویج آن در رسانه» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب عرفان اسلامی و راهکارهای ترویج آن در رسانه از هشت فصل اصلی شامل کلیات، ویژگی‌های عرفان اسلامی، کشف و شهود در عرفان اسلامی، تبارشناسی تصوف و عرفان اسلامی، فرقه‌ها و نحله‌های شبه‌عرفانی و همراه با برنامه‌سازان تشکیل شده است.

چیستی عرفان اسلامی، سرچشمه‌های عرفان اسلامی، عبودیت حق، حقیقت‌طلبی، انسان کامل، راهکارهای عرفانی امام خمینی(ره) و راهکارهای عرفانی علامه طباطبایی از جمله موضوعاتی بوده که زیرمجموعه عناوین فصول این کتاب ارائه شده است.

توجه به عرفان و جنبه‌های معنوی زندگی انسان در سال‌های اخیر رو به فزونی است و این مسئله سبب تولید و رشد قارچ‌گونه مکاتب عرفانی مختلفی شده است که بسیاری از آنها با حیات واقعی انسان بیگانه است و در این میان، عرفان اهل‌بیت(ع) به دلیل آنکه بر وحی الهی متکی است، ضمن برآوردن نیازهای معنوی انسان، آنها را به سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می‌کند.

این کتاب بر آن است تا با معرفی ویژگی‌های عرفان اصیل اسلامی و کاستی‌های دیگر عرفان‌های دروغین، برنامه‌سازان و اصحاب رسانه ملی را در برنامه‌ریزی و ساخت برنامه‌های مرتبط، یاری رساند.

در فصل چیستی عرفان اسلامی این کتاب آمده است: عرفان، از ریشه عرف و به معنای شناختی است که با تفکر و تدبر در آثار اشیاء به دست می‌آید. راغب اصفهانی، در مفردات می‌گوید: «معرفت و عرفان، شناختی است که به واسطه فکر و اندیشه در نشانه‌های اشیا به دست می‌آید. شناخت، اخص از دانش و با انکار متضاد است».

در فصلی دیگر با عنوان سرچشمه‌های عرفان اسلامی تصریح شده است: برخی شرق‌شناسان، ریشه و سرچشمه‌های عرفان را از آراء و باورهای غیر مسلمانان می‌دانند و متأسفانه، برخی مسلمانان ناآگاه نیز سخنان آنان را تأیید می‌کنند و عرفان را متأثر از آرای یونانیان، هندوان، بودائیان، برهمنان و پیروان آئین دشمن و برخاسته از آئین‌های مجوسی یا یهود و نصارا می‌دانند.

کتاب عرفان اسلامی و راهکارهای ترویج آن در رسانه توسط سیدشهاب‌الدین حسینی نوشته شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول