اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعة‌المصطفی مشهد:

ظهور مکاتب جدید و عرفان‌های کاذب در سایه غفلت مبلّغان شکل می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس مجتمع آموزش عالی جامعة‌المصطفی مشهد با اشاره به ظهور مکاتب جدید و عرفان‌های کاذب گفت: این مکاتب در سایه غفلت مبلّغان دین ایجاد می‌شود.

ظهور مکاتب جدید و عرفان‌های کاذب در سایه غفلت مبلّغان شکل می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین مهدوی‌مهر صبح امروز در افتتاحیه سومین دوره تربیت مبلّغ قرآن‌محور در اردوگاه مازندران مشهد، اظهار کرد: آموزش مخاطبان باید طبق معارف قرآنی باشد زیرا قرآن منبعی قوی و همیشگی است.

وی با اشاره به شیوه تبلیغ طلاب تصریح کرد: باید از ایجاد خستگی در مخاطبان پرهیز و به جنبه آموزشی بیش از پیش در سخنرانی‌ها توجه شود و تنها راه موفقیت در این ارتباط تجهیز شدن به معارف قرآنی است.

مهدوی‌مهر ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه جهانی به ‌عنوان مخاطبان مبلّغان اسلامی به ‌شمار می‌رود ما باید برای عرضه و ترویج دین اسلام به معارف زلال قرآنی مجهز باشیم.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعةالمصطفی العالمیه مشهد، افزود: بسیار با ارزش و حائز اهمیت است که تمام انسان‌ها به‌ عنوان مخاطبان دین اسلام به شمار می‌روند و این اشتباه است که اسلام را منحصر به مسلمانان بدانیم بلکه اسلام متعلق به تمام بشریت است.

وی با اشاره به اینکه بدون تجهیز به معارف قرآنی شکست خواهیم خورد، تاکید کرد: علاوه بر معارف قرآنی باید برای تاثیرگذاری بر مخاطبان به روش فن بیان نیز مجهز شویم.

مهدوی‌مهر با اشاره به الگو قرار دادن شیوه بیان حجت‌السلام قرائتی، اظهار کرد: شیوه بیان اگر مورد پسند و استقبال مخاطبان نباشد به شکست می‌انجامد و جدایی از قرآن پیامدهای ناگواری دربر دارد.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعة‌المصطفی العالمیه مشهد خاطرنشان کرد: امروز اگر ما ادعای پرچمداری و ارادت به اهل‌البیت (ع) را داریم باید قرآن و عترت پیامبر سرلوحه امور زندگیمان قرارگیرد.

وی تصریح کرد: اهل تشیّع و تسنن بدانند که کتاب خدا محور وصیت پیامبر (ص) است و ما باید با آن آشنا بوده و عمل کنیم، معارف قرآنی آنچنان قوی است که ما را به آخرین دستاوردهای بشر نزدیک می‌کند و پاسخ تمام معماهای بشر در قرآن وجود دارد.

مهدوی‌مهر با اشاره به ظهور مکاتب جدید و عرفان‌های کاذب، اظهار کرد: دلیل پیوستن برخی مسلمانان به این مکاتب غفلت مبلّغان دین اسلام در ارشاد آنان است.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعةالمصطفی العالمیه مشهد تشریح کرد: در مجامع غربی و غیر اسلامی موضوع پذیرفتن قرآن ‌کریم بسیار پیش آمده و این نشان دهنده آن است که معارف اسلامی قابل عرضه در هر زمان و مکان به تمام افراد است.

وی ادامه داد: شیعیان تنها مخاطبان قرآن نیستند بلکه تمام بشریت می‌توانند از قرآن پیروی کنند و ما باید بیش از پیش قابلیت عرضه این معارف قرآنی را کسب کنیم.

مهدوی‌مهر در پایان پس از خواندن پیام کتبی آیت‌الله اعرافی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که بیداری اسلامی را گسترش و از معارف اسلامی تمام جهان بهره‌مند گردند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول