اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

قتل مردم میانمار ناشی از اسلام هراسی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: قتل مردم میانمار ناشی از اسلام هراسی دشمنان است.

قتل مردم میانمار ناشی از اسلام هراسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: قتل مردم میانمار به دست عده‌ای خدانشناس نشان از این است که این افراد از امت پیامبر می‌ترسند.

وی با محکوم کردن قتل دسته جمعی مردم میانمار، تصریح کرد: در این ارتباط سازمان ملل و مجامع بین‌المللی سکوت اختیار کرده‌اند.

باقری افزود: مجامع بین‌المللی در این ارتباط مثل لاک پشت در لاک خود فرورفته‌اند و واقعیت را نمی‌بینند.

وی با انتقاد از این وضعیت، خاطرنشان کرد: اگر برای یک آمریکایی یا اسرائیلی اتفاقی بیافتد دادگاه‌ها اعمال فشار می‌کنند و بحث حقوق بشر را به میان می‌کشند در حالی که امروزه همین دادگاه‌ها قتل دسته جمعی مردم میانمار را نادیده گرفته‌اند.

باقری با بیان اینکه با دیدن چنین صحنه‌هایی قلب هر انسان آزاده‌ای داغدار می‌شود، اعلام کرد: با وجود این قتل‌های دسته جمعی در میانمار سازمان ملل و سازمان‌های حقوقی بشر کور شده‌اند.

وی بر وحدت و همدلی مسلمانان تاکید کرد و اظهار داشت: در سایه وحدت و همدلی است که می توانیم تمام موانع را از سر راه برداریم و به پیروزی برسیم.

خطیب جمعه شاهین‌دژ در خطبه دیگر نماز جمعه این هفته شاهین‌دژ با بیان اینکه ماه رمضان، ماه خودسازی و خالص‌سازی اعمال است، اظهار داشت: زدودن قلب خود از آلودگی‌ها و گناهان و تقویت ایمان و اراده از طریق خودسازی از آثار و دستاوردهای این ماه مبارک است.

باقری بر ضرورت حضور در محافل و جلسات انس با قرآن تاکید کرد و گفت: حفظ و قرائت قرآن در ماه رمضان و انس با این منبع وحی الهی از اهمیت والایی برخوردار است که مومنان روزه‌دار باید در انجام این امر مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: کمک به نیازمندان، حضور در نمازهای جماعت، پرهیز از ارتکاب گناه، خلوص نیت و احیای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اقداماتی است که در ماه رمضان باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

باقری بر ضرورت بهره‌گیری کامل از ماه رمضان تاکید کرد و گفت: ماه رمضان به ویژه برای جوانان و نوجوانان فرصتی است تا با تقویت اراده و اختیار خود بر خواهش‌های نفسانی غلبه و به مرحله والایی از تقوا و خویشتن‌داری برسند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول