اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری گیلان خبر داد

تشکیل بانک اطلاعات آسیب‌دیدگان خانوادگی در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از تشکیل بانک اطلاعات آسیب‌دیدگان خانوادگی در این استان خبر داد.

تشکیل بانک اطلاعات آسیب‌دیدگان خانوادگی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جان‌احمد آقایی پیش از ظهر امروز در جلسه پیشگیری از خشونت‌ها و آسیب‌های خانوادگی گیلان با اشاره به راهکارهای تحکیم بنیاد خانواده، جلوگیری از خشونت‌ها، توجه ویژه به پیشگیری از کودک‌آزاری و همسر‌آزاری اظهار کرد: نهاد صیانت از بنیاد خانواده باید در گیلان تشکیل شود.

وی خواستار تاسیس دبیرخانه پیشگیری از خشونت و آسیب‌های خانوادگی در اداره کل بهزیستی گیلان شد و افزود: شرح وظایف دبیرخانه و شیوه اجرای اقدام‌های پیشگیرانه از آسیب‌ها و خشونت‌های خانوادگی با همکاری اعضای دبیرخانه باید تدوین و به تمام سازمان‌های عضو ابلاغ شود.

آقایی از تشکیل بانک اطلاعات از آسیب‌دیدگان خانوادگی در دبیرخانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خبر داد و تصریح کرد: کارگروه علمی کاربردی کاهش و پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی با همکاری اعضای دبیرخانه تشکیل می‌شود.

معاون دادگستری گیلان با تاکید بر تشکیل میزگرد پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به منظور ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها از بروز آسیب‌ها، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش و فراخوان مقاله در پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی موثر است.

وی آموزش عمومی پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی با همکاری سازمان‌های دولتی، روسای کارخانه‌ها، بازاریان و ... را تاثیرگذار خواند و گفت: مراکز مشاوره خانواده آسان و قابل دسترس خانواده‌ها در استان گسترش می‌یابد.

آقایی در ادامه پارک‌ها را جزو مکان‌های عمومی دانست و خاطرنشان کرد: تمام مردم حق استفاده از پارک‌ها را دارند و مدیریت آن به عهده شهرداری‌ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اضافه کرد: پارک‌ها باید به صورتی مدیریت شوند تا شهروندان در فضای آن احساس ایمنی و سلامت فیزیکی، روانی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی و ... داشته باشند.

وی بر پاکسازی و ایمن‌سازی پارک‌های استان توسط دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه‌های مذکور باید با مدیریت شهرداری‌ها همکاری موثر داشته باشند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول